Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rippa streamade videor

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letade och letade i det här forumet och kunde inte hitta något som passade in på mitt problem, förutom ett programtips från 2006 för ett enbart för Mac-proggram.
Anyways, eftersom det inte finns ngåra andra trådar har jag en stark misstanke om att jag förmodligen är helt dum i huvudet som inte har svaret, men snälla upplys mig då!
Hur gör jag för att rippa en streamad video från någon annan sida än typ youtube. Som exempelvis den som visas på den här sidan: The Frames - live concert video on Fabchannel.com
Skulle verkligen göra mig enormt lycklig om någon kunde hjälpa mig!
Tack

Finns ett tillägg till Firefox som heter Downloadhelper som gör precis det du efterfrågar.

Tack, men den där fungerar bara på vissa speciella sidor. Jag tror jag mer behöver något som spelar in allt som händer på min skärm, om du förstår vad jag menar...

Jag har då lyckats på de sidor jag testat i alla fall. Men det kanske finns undantag. Finns ju programvaror som spelar av skärmen. Testa iShowU
iShowU 1.68 - MacUpdate

Eller sök på record screen på Macupdate så hittar du fler varianter.

Kan du se om du lyckas på den sidan jag länkade till? Sen har jag ingen Mac.. :/

Verkar inte funka så bra med plugin:en för FF nej Har ingen bra idé tyvärr, kolla på Windows Software Updates and Windows Downloads - VersionTracker och sök efter typ "flash download" eller nåt i den stilen så kanske du hittar någon programvara för windows som fixar det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 04:21
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2009-10-16 19:19
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 01:23

DPB downloader " nått i den stilen" minns ej exat va den hette
men med detta prog kan du tanka ner filmerna direkt

är filmen 60 min, så tar de 60 min o tanka ner den

nu skall jag ta o leta efter den, uppdaterar så fort jag har den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-18 02:24
1
Bevaka tråden