Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös skrivare och hårddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 15:16

Jag har tröttnat på att behöva använda sladdar till skrivare och backup HD. Min trådlösa router har inga USB anslutningar.

Hur kan jag lösa detta på enklaste (billigaste) sätt?

Om jag köper en trådlös router till skrivaren och hårddisken måste jag då skifta nätverk när jag vill komma åt dessa, eller kan min MBP vara uppkopplad mot båda samtidigt?

Eftersom jag bor i Tyskland och de har ett hyfsat filmutbud på Itunes store tänker jag köpa en Apple TV, kan jag använda den på något vis för att nå skrivare och hårddisk?

Ursprungligen av krimars:

Om jag köper en trådlös router till skrivaren och hårddisken måste jag då skifta nätverk när jag vill komma åt dessa, eller kan min MBP vara uppkopplad mot båda samtidigt?

Båda? Om du köper en ny router som har USB-anslutning, varför ska du då ha kvar den gamla routern också?

Men om du nu måste ha två routers av någon anledning, så går det säkert att brygga ihop dem, så att det blir ett trådlöst nätverk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 22:29

Verkar bra, vet inte riktigt om T-mobile här i Tyskland har några krav på att man måste använda deras router? Om jag köper en router med bara en USB port. Kan jag då använda en hub för att koppla in både skrivare och hårdisk?

Varför inte köpa en Time Capsule?

Då kan du ställa den i bryggläge - så använder du T-MNobiles gunklåda ut mot nätet.
Maskinen ansluter till TC-burken.
I den sitter en håddisk, du ställer in Time Machine på att göra säkerhetskopia varje timme.
Med lite småpellande kan man ha 750GB till Time MachineBackup, 250GB till diskyta
(inte hundra bra eftersom du har den till enbart backup egentligen...)

Alternativ B här är att koppla en skrivare och en USB-Disk i USB-uttaget på den.

Själv har jag det så, jag och Frun har trådlöst Internet, trådlösa skrivare (2st), trådlös backup och trådlös diskyta .... väldans smidigt får jag säga...

1
Bevaka tråden