Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes erbjuder inte längre full radering av slängda spår

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-10-14 14:42

Har Snow Leopard och iTunes 9.0.1.

Tidigare när jag har slängt låter i iTunes frågade den först om jag ville ta bort låten från biblioteket och sedan om jag vill behålla eller radera filen på hårddisken.

Nu frågar den bara om jag vill ta bort låten från biblioteket och jag måste manuellt radera låten från hårddisken i Finder.

Kan man ställa in det här på nåt vis? Jag vill ha tillbaka möjligheten att radera filen redan i iTunes.

Ja, jag får iallafall fortfarande upp valmöjligheten att radera filen. Jag kör iTunes 9.0.1 i Snow Leopard hemma, och i Windows Vista på jobbet, och på båda ställena fungerar den här funktionen.

Misstanke 1:
Du har någon form av filrättighetsproblem. Har du musikfilerna på en server?

Misstanke 2:
Du har stängt av den här funktionen, antingen via något program som t.ex Onyx eller MacPilot, eller kanske via något Terminal-kommando. Jag tror inte att det går att ställa in direkt i iTunes.

  • Medlem
  • 2009-10-14 16:03

Jag har filerna på en server och det verkar vara som det står i en av trådarna kainen tipsade om att man ska kolla att servern är ansluten innan man öppnar iTunes för att det ska anse filerna som möjliga att ta bort.

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden