Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En vacker höstdag i skogen med urskogskänsla...

Det var väldigt med symboler i menyraden..men det var en fin bild!

Ursprungligen av klarabara:

Det var väldigt med symboler i menyraden..men det var en fin bild!

Ehm jo det är en hel del symboler. Om skärmen varit större hade det inte sett så mycket ut dock. För den som åter undrar vad den innehåller (från vänster till höger) :

iClip, Sallingclicker, Hyperspaces, Meteo, Deskshade, Growl, Applescript, iSync, Menumeters(Process, disk o Network), Ljud, Tangentbord, BT, Users, MenuCalendarClock

Med SL bidde det en ny bakgrund och lite nya ikoner..Men det verkar nästan som om bilden är lite suddig, eller är det bara jag?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-21 16:01
Ursprungligen av klarabara:

Med SL bidde det en ny bakgrund och lite nya ikoner..Men det verkar nästan som om bilden är lite suddig, eller är det bara jag?

Vad är det för app som har en znark-symbol på sig?

Caffeine, en gammal version. Den nya har en kaffekopp. När man klickar på den så kryssas det över.
Det är en app som ser till att skärmen inte somnar, super vid presentationer eller om man sitter o läser. Rekommenderas varmt!

Lighthead - Caffeine
tror att det är en svenskt företag..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-24 20:37
Ursprungligen av klarabara:

Caffeine, en gammal version. Den nya har en kaffekopp. När man klickar på den så kryssas det över.
Det är en app som ser till att skärmen inte somnar, super vid presentationer eller om man sitter o läser. Rekommenderas varmt!

Lighthead - Caffeine
tror att det är en svenskt företag..

Aha, Caffeine kör jag med själv när jag sitter och läser artiklar till exjobbet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-26 16:10

Inga konstigheter.

Edit: Uppdatera några småsaker.

Senast redigerat 2009-09-27 14:18

Vänstra sidan är GeekTool och man får själv ställa in allt...

Vet inte vad den heter, men den ska finnas i zippen på följande länk
Skrivbordsbilder | jacoblo.se

Ursprungligen av jacoblo33:

Vänstra sidan är GeekTool och man får själv ställa in allt...

Vet inte vad den heter, men den ska finnas i zippen på följande länk
Skrivbordsbilder | jacoblo.se

Tackar!!:)
Dock så fattar jag verkligen ingenting av hur man fixar med GeekTool för o få fram datum osv.. :/

Några tips?

Senast redigerat 2009-10-03 12:02
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-10-09 23:51

Här är mitt. Har ställt in dockan på att autogömma alla andra applikationer förutom det jag väljer när jag klickar i dockan. Har lagt alla mindre väsentliga fönster på MacBookens skärm (bild2) och har "huvudfönsterna" på min 20"-skärm :3. Rent och fint och väldigt mysigt

Var bara tvungen ....

Ursprungligen av BeachMagnus:

Var bara tvungen ....

Bjuder du på bagrunden?:)

Ursprungligen av Pain Reaper:

Bjuder du på bagrunden?:)

Standardbakgrunden i Snow Leopard juh!

Mitt Screenshot 2009-10-15 :)

Kom gärna med kritik!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-09 13:56
Ursprungligen av JoakimJohansson:

Kom gärna med kritik!

Denna var också väldigt fin, riktigt clean. Har du URL till denna bakgrundsbilden?

Ursprungligen av zinned:

Denna var också väldigt fin, riktigt clean. Har du URL till denna bakgrundsbilden?

Här:
The Art of Adam Betts Be Original. Desktop BG

Så här ser det oftast ut. Jag brukar inte lägga så mycket tid på att hitta riktigt bra bakgrundsbilder, den ser man ändå inte så ofta.

Ursprungligen av BeachMagnus:

Standardbakgrunden i Snow Leopard juh!

Då far jag vänta tills jag skaffar Snow Leopard haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 17:35

Ganska vanligt bara...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-13 19:02
Ursprungligen av marQz:

Ganska vanligt bara...

vad har du för geektools commands?

Ursprungligen av marQz:

Ganska vanligt bara...

Får man besvära med en länk till bakgrunden? Den är helt galet vacker!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-14 20:58
Ursprungligen av Pain Reaper:

Får man besvära med en länk till bakgrunden? Den är helt galet vacker!

Google bilder sökning : snow leopard desktop

Bild: http://macamour.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/Snow-Leopard-Prowl.jpg
(2560x1600pixlar)

Källa: Snow Leopard Desktop Images | MacAmour Blog

Kan naturligtvis inte garantera det är exakt samma bild, men verkar inte vara några större fel på bilden.

Ursprungligen av Caemon:

Google bilder sökning : snow leopard desktop

Bild: http://macamour.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/Snow-Leopard-Prowl.jpg
(2560x1600pixlar)

Källa: Snow Leopard Desktop Images | MacAmour Blog

Kan naturligtvis inte garantera det är exakt samma bild, men verkar inte vara några större fel på bilden.

Tackar ödmjukast!:D

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-17 22:20

Flyttade ett gäng inlägg om geektool till denna tråd: http://www.99.se/ovrig-programvara/269745-skrivbordet-efter-geektool.html

Försök att inte spåra ur till ämnen utanför topic utan ta det i separata trådar och inte i denna tråd som handlar om screenshots. (Det är ok att fråga vad någon kör för program osv men detaljer och uppföljningsfrågor tas i separata trådar).
/Admin

Min bakgrund. tycker den är lite vit.. någon som har något bra förslag på hur jag ska göra den livligare. Vill ändå inte göra den rörig.

Ursprungligen av SimonAndersson:

Min bakgrund. tycker den är lite vit.. någon som har något bra förslag på hur jag ska göra den livligare. Vill ändå inte göra den rörig.

??? Antar att du skämtar.

Ett litet tips: posta inte så stora bilder, det är inte alla som har gigantiska skärmar. För att ändra storleken på din skärmdump kan du tex öppna den i Photoshop, Graphic Converter eller programmet Förhandsvisning (Preview) och dra ner storleken lite.

I övrigt är Tintin alltid kul...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-10-22 14:41

Mitt skrivbord

Mitt skrivbord 091022

Ovsing: Ett tips är att göra bilden lite mindre...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-23 12:53

Vissa lyckas ju få "Bifogade tumnaglar" med en liten bild som öppnar en stor. Men hur?

Bevaka tråden