Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig macbook core duo, reservdelar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte fråga Er tekniskt kunniga vad det kan vara för fel om macbooken inte går att ladda. Den går alldeles utmärkt på batteri så länge jag laddar den i någon annan dator men när jag sätter i sladden i macbooken så lyser den inte orange eller grönt utan blinkar. Jag hörde att det kunde ha blivit ett fel i laddkontakten. Hur svårt är det att byta den? Hur får jag tag i en sådan? Vad heter delen till att börja med?

Är teknisk men jag har aldrig grejat i en macbook.

Tacksam för all hjälp!

Mvh g

Först och främst, har du provat med en annan laddare? (antar du gjort det, men bra att utesluta det felet)

  • Oregistrerad
  • 2009-10-11 11:30

Delen kallas för MagSafe DC-IN board. Jag har en du kan få köpa, skicka mig ett PM om det låter intressant.

ebay är fullt av reservdelar!

Jo, jag har testat att byta laddare. Jag har t o m testat med tre olika laddare! Tack för svaren!

/g

  • Oregistrerad
  • 2009-10-21 16:02

För er som undrar hur det gick så köpte gabrielp en magsafe dc-in board av mig och nu fungerar maskinen igen!

För dem som undrar så upptäckte jag felet då det inte gick att ladda. När man satte i mag-safekabeln så blinkade kontakten som egentligen ska lysa rött för laddning eller grönt för underhållsel. Den blinkade i ett kort orange sken och det gick inte att köra datorn utan batteri.

Feldiagnosen var att Mag-safe dc-in board(tack Iphone77) behövde bytas och det gjordes mha ifixit.com superb:a guide.

/g

1
Bevaka tråden