Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få tillbaka bilder från iPhone till datorn?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-08 08:14

Nu är det tyvärr så här:
Jag råkade tömma min externa hårddisk och bilderna jag hade lagt över på datorn hade blivit korrupta
MEN! Jag har kvar en massa bilder på min iPhone, inte från kameran utan sådana som jag har syncat in på den, Kan jag få tillbaka dem eller måste jag sitta och eposta varje bild separat till datorn...?

iPhoto??!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-08 09:51
Ursprungligen av henkebarn:

iPhoto??!

det går inte. iphoto "hittar"bara sånna som jag har tagit med inbyggda kameran

Rätt bra fråga...

Jag tror att jailbreak och SSH är det enda metoden...

Eller kanske detta program (för PC)
Tansee iPhone Copy Suite Download Trial for Free. $29.95 to Buy.

--jalle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-08 16:06

Om jag inte missminner mig så går det att läsa filer från iPhone med hjälp av iphonedisk - Google Code utan att jailbreak:a.
mvh
/genell

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-26 22:04

Bilder från iPhone till mac?

Hej, får min macbook pro om någon dag och är SUPER GLAD.

har dock en fråga, hur får jag över bilder från iphone till mac? då menar jag inte bara kamera bilder utan liksom bilder från olika album också. har inte riktigt hittat ett bra svar på frågan, så:

överföra bilder från album i iphone till mac?

tack för hjälp

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-27 15:07

iPhoto 09 fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-27 16:35
Ursprungligen av CEk:

iPhoto 09 fungerar utmärkt.

Så med iPhoto 09 kan jag överföra bilder från iPhone, och inte bara bilder jag tagit med iphonens kamera, utan även bilder jag överfört från min förra dator till min iPhone?

Kan man kolla och föra över bilder från iPhonens album med iPhoto??

Annars är det ju iTunes som sköter det - synkning helt enkelt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Kan man kolla och föra över bilder från iPhonens album med iPhoto??

Annars är det ju iTunes som sköter det - synkning helt enkelt.

Just detta har jag försökt med idag utan att lyckas, finner ingenstans i Itunes att föra över bilder Från Iphone, bara Till.
Hur göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 18:47
Ursprungligen av Bussmicke:

Just detta har jag försökt med idag utan att lyckas, finner ingenstans i Itunes att föra över bilder Från Iphone, bara Till.

Hur göra?

Det är ju en synkning, vilket innebär att den överför både till och från efter behov.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-28 17:28

Du kan föra över bilder från iPhones kameralbum med iPhoto. De som är synkade via iTunes (från en annan mapp) dyker inte upp i iPhoto om jag inte missminner mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-04 20:16

Det stämmer inte på våran iPhone... Jag försöker överföra bilder från min polares iPhone och jag ser bara de bilder som han tagit med iPhone och inte de andra albumen som han har. Hur ska jag göra?? Synkronisering raderar väl det han har på sin iPhone??? Ojdå, såg precis att jag hade iPhoto08, kan det vara så dumt att det är omöjligt utan att köpa iPhoto09??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-04 22:32
Ursprungligen av giselab:

Det stämmer inte på våran iPhone... Jag försöker överföra bilder från min polares iPhone och jag ser bara de bilder som han tagit med iPhone och inte de andra albumen som han har. Hur ska jag göra?? Synkronisering raderar väl det han har på sin iPhone??? Ojdå, såg precis att jag hade iPhoto08, kan det vara så dumt att det är omöjligt utan att köpa iPhoto09??

Det är ju precis så CEk skriver! iPhonens kameraalbum (de du har tagit med iPhonen) kan du föra över, men inte de du har synkat med iTunes. Det hjälper inte med iPhoto '09.
Det finns backupprogram som kan fixa det, kommer inte ihåg vad de heter, men sök här på 99.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-05 20:26

Du har rätt kenjon, det är så CEk skriver. Tyvärr bekräftar det att jag inte kan få över bilderna dock... Nedrans skit. Jag borde ha bränt ner bilderna istället och inte trott att jag kunnat använda polarens iPhone som en "överförare".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-05 20:22

Jag vet att denna tråd är gammal, men det låter precis som det jag behöver! Hur får man in denna Google Code och hur använder man den?? Går det trots att jag använder mac?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-11 12:45
Ursprungligen av giselab:

Jag vet att denna tråd är gammal, men det låter precis som det jag behöver! Hur får man in denna Google Code och hur använder man den?? Går det trots att jag använder mac?

Du behöver först MacFUSE:
http://macfuse.googlecode.com/files/MacFUSE-2.0.3%2C2.dmg
och sedan kan du installera iphonedisk:
http://iphonedisk.googlecode.com/files/Disk%20For%20iPhone%2020071207.zip
Båda är mac-program.

Det ser ut som att utvecklingen av iphonedisk har stagnerat, men det skall förhoppningsvis funka ändå. Om du inte jailbreakat din telefon får du bara läsrättigheter, ds du kan bara kopiera från din iPhone, inte kopiera till den. Om du har jailbrakat kan du i princip använda din iPhone som en extern disk.

Mvh
/genell

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-05 20:34

Slog ihop 2 trådar om samma sak så vi slipper ha samma diskussion på två ställen.
/Admin

Ta bilder från iPhone in i Datorn görs via iPhoto.

Skall man skicka bilder andra hållet är det enklast att göra ett album inne i iPhoto.
I detta album, kalla det t ex "Mobilbilder" kan du lägga in vad du vill.

Sedan, i iTunes (som syncar), går du in i fliken iPhone/Bilder, väljer att albumet "Mobilbilder" skall syncas.
Utför en synkning och Vips så ligger dina bilder i luren.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-12 10:40

Jag har nu provat i princip alla tips i denna tråd, men lyckas fortafarande inte att lösa mina problem enligt nedan.

Jag hade ett systemfel på datorn och hela hårdisken behövdes formateras om.
Jag lyckades få tag och hade säkerhets kopierat de flesta bilder, men ett antal bilder från Iphoto i datorn ligger nu kvar i Iphonen som tidgare kopierats från Iphoto.
Hur gör jag för att få över bilderna ifrån Iphonens bildbibliotek till Iphoto igen.
Om än krympta så är det ju i alla fall ngt.
Tacksam för råd och hjälp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-12 11:03
Ursprungligen av Joelq:

Jag har nu provat i princip alla tips i denna tråd, men lyckas fortafarande inte att lösa mina problem enligt nedan.

Jag hade ett systemfel på datorn och hela hårdisken behövdes formateras om.
Jag lyckades få tag och hade säkerhets kopierat de flesta bilder, men ett antal bilder från Iphoto i datorn ligger nu kvar i Iphonen som tidgare kopierats från Iphoto.
Hur gör jag för att få över bilderna ifrån Iphonens bildbibliotek till Iphoto igen.
Om än krympta så är det ju i alla fall ngt.
Tacksam för råd och hjälp.

Ligger de inte i Kamerarullen är det nog kört. Kanske något tredjepartsprogram kan fixa det.
Det finns ett speciellt prgram som jag inte kommer ihåg namnet på, kolla i trådarna om att göra backup eller rädda SMS. Kanske det programmet funkar med bilder också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-12 15:29

Mac Fuse och iPhonedisk just installerade, provar via USB (det är så jag ansluter min iPhone 3G, jag har ej BT på datorn), får igång iPhonedisk och ikonen Media visas på skrivbordet, men alla mappar är tomma. Jag vill kunna nå bilderna utan att använda iPhoto! Går det inte?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-12 15:43

Ah Bildinsamling did the trick, najs!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-16 16:35
Ursprungligen av PF:

Ah Bildinsamling did the trick, najs!!!

Yes!
Kanon!

Yes!!

Jag har också stött på problemet med att få bilderna från min iPhone 3Gs till min MB. Jag har gjort det innan då jag har bilder tagna med telefonen i ett album i iPhoto men nu när jag kopplar in telefonen hittar inte iPhoto den (inte heller Bildinsamling som bara säger att "ingen kamera eller scanner inkopplad").

Jag kan via iTunes synka bilder från iPhoto till telefonen men jag har nu ingen aning om hur jag får bilderna från telefonen till datorn.

Jag har prövat starta om telefonen och gjort likadant med MB:n. Inget händer.

Vidare, är det jag som drömt eller brukar inte iPhonen ses som en enhet i Finder? Jag ser iaf inget där nu när den är inkopplad.

Någon som har något bra tips på vad jag kan göra? Tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-16 20:40
Ursprungligen av klasolsson:

Jag har också stött på problemet med att få bilderna från min iPhone 3Gs till min MB. Jag har gjort det innan då jag har bilder tagna med telefonen i ett album i iPhoto men nu när jag kopplar in telefonen hittar inte iPhoto den (inte heller Bildinsamling som bara säger att "ingen kamera eller scanner inkopplad").

Jag kan via iTunes synka bilder från iPhoto till telefonen men jag har nu ingen aning om hur jag får bilderna från telefonen till datorn.

Jag har prövat starta om telefonen och gjort likadant med MB:n. Inget händer.

Vidare, är det jag som drömt eller brukar inte iPhonen ses som en enhet i Finder? Jag ser iaf inget där nu när den är inkopplad.

Någon som har något bra tips på vad jag kan göra? Tack!

Enligt Apple kan du bara synka Kamerarullen, inte bilderna i mapparna. Testa t ex Phoneview....
iPhone dyker normalt inte upp i Finder, bara iPodar (om du inte har speciell programvara i iPhonen).

Men jag förstår inte varför inte iPhonen dyker upp i iPhoto? Testade på min kompis dator, inget där heller varpå han prövade med sin och vips, då ville minsann iPhoto samla in hans bilder.

Skumt det här och det stör mig som bara den!

Haha! Nu ska ni få höra en sak. Jag fixade det. Hittade denna tråd:

Problem överföring bilder/filmer till dator - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

I sista inlägget skriver trådskaparen att han raderade bilder på telefonen så det var ca 120 st kvar. Sedan funkade det. Så gjorde nu även jag...vips! Ny synkar iPhoto utan problem.

Frågan är ju nu VARFÖR? Måste vara en bugg eller vad? Helt otroligt kasst är det iaf.

Nu kan jag sova ... zzzzzzzzzzzzzz

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-17 08:00
Ursprungligen av klasolsson:

Haha! Nu ska ni få höra en sak. Jag fixade det. Hittade denna tråd:

Problem överföring bilder/filmer till dator - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

I sista inlägget skriver trådskaparen att han raderade bilder på telefonen så det var ca 120 st kvar. Sedan funkade det. Så gjorde nu även jag...vips! Ny synkar iPhoto utan problem.

Frågan är ju nu VARFÖR? Måste vara en bugg eller vad? Helt otroligt kasst är det iaf.

Nu kan jag sova ... zzzzzzzzzzzzzz

Och det var inte bara det att det tog lång tid? Hur länge väntade du?
Maila Apple.

Nope, inget funkade innan, tro mig...jag väntade men varken iPhoto eller Bildinsamling hittade iPhonen.

När jag raderade bilder i telefonen så jag hade 117st kvar prövade jag igen och då hittade direkt iPhoto den och ville samla in bidlerna på den.

Vet att datorn på jobbet, med operativ Win XP, inte heller hittade några bilder när jag prövade i veckan dock har det funkat förut. Detta leder mig till att tro att det har något med iPhonen att göra.

Ska kontakta Apple imorgon, återkommer med uppföljning om jag får reda på något.

1
Bevaka tråden