Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställning från Time Machine har stått 2 dygn utan utveckling. normalt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac Pro som blev väldigt labil efter ett strömavbrott häromdan. Blev glad att jag hade en fräsch time machine-backup som jag äntligen skulle få användning för. Satte igång återställningen för över 2 dygn sen och den har stått o stampat sen dess. Förstår att det brukar dyka upp en mätare över beräknad återstående tid och att ibland kan det dröja många timmar innan ens den är beräknad men 2 dygn? Så frågan är nu om jag ska hoppas på att den faktiskt jobbar och att den kommer bli klar någorlunda snart eller om jag ska ge mig på jobbet att göra en fräsch ominstallation med allt extraarbete det innebär att skaffa nya auktoriseringar till mina program osv. Håller på med musik bl a och det är minst 15 timmar bara för att installera de program jag använder.

Nån av er som varit med om att det tagit extremt lång tid? Min systemdisk som ska återställas är på 320 gigg och hyffsat välfylld. I min timemachine har jag även inkluderat data (ca 300 gigg) från en raid-partition. Kan det vara det som ställer till det att TM försöker trycka in allt på systemdisken? Såvitt jag förstod kunde man inte välja att den skulle återställa till flera diskar så jag valde systemdisken.

Mycket tacksam för hjälp! Behöver jobba och detta känns inte roligt.

Tänkte bara berätta att det nu löst sig. Efter 3,5 dygn utan nåt resultat så stängde jag ner och började om. Den här gången gick det perfekt. Tids-indikatorn dök upp direkt och den var klar under natten. Enda trista blev att jag råkade bränna in i skärmen. Trodde sånt inte hände nuförtiden...

Jag backade upp min MacBook Pro med 150 GB på hårddisken till time machine.
Vid första synkningen så gick det i runt 50 GB i timmen över firewire.

Återställa tog runt 1 timme när jag installerade Snow Leopard och förde tillbaka filerna från kopian.

Då Time Machine går i bakgrunden så tilldelas den inte full kräm från dina diskar/system.
Det ska nämligen inte märkas att den backar upp i bakgrunden.

Skulle den få all disk/datorkraft skulle din burk kännas seg som sirap under backupen, även om det då skulle gå mycket fortare.

nej, precis, det är ju inget konstigt med det. Men nu var det återställningen från en intern disk som tog lång tid. Till slut var jag tämligen säker på att den fastnat och började därför om på nytt vilket var rätt val. Gick på mindre än 8 timmar iaf men kan inte veta mer exakt. Konstigt däremot att vissa program och inställningar försvunnit. Då faller ju lite av poängen med en full restore om inte systemet blir exakt som förut.

1
Bevaka tråden