Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kryptering i trådlöst nätverk?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-20 14:51

Om jag i mitt Airportnätverk bara gör delning, tilgängligt efter inloggning som användare med lösenord, är anslutningen mellan datorerna krypterad då? Alltså jag har inte delat ut något på den stationära datorn.

Tacksam för svar.

Ursprungligen av jonas.ek:

Om jag i mitt Airportnätverk bara gör delning, tilgängligt efter inloggning som användare med lösenord, är anslutningen mellan datorerna krypterad då? Alltså jag har inte delat ut något på den stationära datorn.

Inte lätt att ge ett svar, när man inte förstår ett ord av frågan...

Är detta vad du undrar:
Om du sätter lösenord på ditt trådlösa nätverk, kommer trafiken mellan datorerna då att vara krypterad?

Jag har ändrat trådens rubrik. Hoppas att den nya rubriken stämmer med frågeställningen.

Försök alltid att sätta rubriker som tydligt visar vad trådarna handlar om.
(tidigare rubrik: "Nätverk med Airport.")

/Mod

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-20 17:30

Trådlöst Nätverk

Ja det är precis vad jag undrar!

Om du skyddar ditt nätverk med WEP eller WPA är trafiken mellan dator och AP-basstationen krypterad.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-20 19:00

till marcushedenstrom! har gjort som du tidigare sade i ett inlägg, men jag undrar varför försvinner det lilla sk hänglåset på nätverket i AirPortmenyn efter inloggning?

Ursprungligen av jonas.ek:

till marcushedenstrom! har gjort som du tidigare sade i ett inlägg, men jag undrar varför försvinner det lilla sk hänglåset på nätverket i AirPortmenyn efter inloggning?

Vet ej. Nätverket är fortfarande krypterat såklart, men du är inne på det. Så det är öppet för dig, och för att inte förvirra folk tar de bort den symbolen.

Bätre hade kanske varit att ha ett upplåst hänglås när man är ansluten till nätverket.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-20 19:01

Tack för övrigt att du ville hjälpa mig marcushedenstrom.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-20 19:57

Just precis vad jag tänkte! Tack för att du hjälpte mig marcushedenstrom. Hälsn jonas.ek

1
Bevaka tråden