Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone baksida/skal, var att köpa?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag satt precis och läste lite om vissa av er som har fått sprickor och dylikt på era iPhones och tänkte "fan vad tur jag har, jag har ändå varit klumpig ett par gånger utan att det hänt något allvarligt med min iPhone". Samtidigt kollar jag till min iPhone, kör lite putsning, så märker jag att jag har en 1cm lång spricka på baksidan (!!!). Den går från mitten av laddningsuttaget och 1cm rakt upp på baksidan. Jag har en svart 16gb 3G, och undrar:

  • Var kan jag köpa en ny baksida?

Tackar!

Har du garanti kvar? Isåfall så kan du försöka att få den utbytt.

Annars så är väl Mumien populärt, har jag förstått.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-19 14:41
Ursprungligen av konny_mange:

Hejsan!

  • Var kan jag köpa en ny baksida?

Tackar!

Vi säljer baksidor till alla iPhone 3G modeller, samtliga origialprodukter. På våra sitter också alla "skruvmuttrar" på från börjar då det är i princip omöjligt att flytta över dessa från den gamla baksidan (oavsett vad andra hävdar).

Vi har såklart testat att byta baksida på en iPhone 3G och för oss tog det ca: 4 timmar totalt. Det är lite pilligt men inte omöjligt om man är noggrann. Belöningen är en telefon som ser helt ny ut vilket är rätt trevligt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-10-06 16:04

Skulle nog vilja avråda från att göra det själv - jag har lagat två iPhones själv åt mig själv och en kompis, men det är grymt många smådelar när du väl öppnat din iPhone.

Om du gör det - se till att följa en bra guide och lägga delarna och skruvarna som de hör ihop så du får lättare att sätta ihop den sedan. Se även upp med den tunna svarta gummipackningen som sitter kring skärmen när du lossar skärmen, den går väldigt lätt sönder. Att få fast den kromade sargen är även det ett mindre helvete - de sitter limmade på originalet.

Kinakopior har oftast fruktansvärt dålig passform - för mig var det helt omöjligt att skruva fast vissa delar.

Just my 5 cents...

No offense, men det låter som att du inte har haft med originaldelar att göra om det var helt omöjligt att skruva fast vissa delar... Jag skulle aldrig rekommendera ngn att försöka med billiga kinakopior.

De baksidor vi säljer är Apple original, där skruvar man fast kromramen (om man vill kan man såklart också limma den för extra säkerhet, den sitter dock som berget även utan lim :-).

Vi rekommenderar på vår hemsida också våra kunder att samtidigt byta till en ny kromram eftersom det just är väldigt svårt att montera loss den befintliga kromramen utan att skada den. Oftast har ju kromramen lika mycket repor som baksidan så vill man ha ett snyggt resultat är det väl iofs lika bra att byta den med.

Att byta detta själv är inte så svårt, men som med allt hemmafixande kräver det tid, tålamod och noggrannhet. Det tog som sagt oss ca: 4 timmar första gången, men då blev också resultatet helt 100%-igt. Nu skulle vi dock fixa det på ca: 1,5 timmar gissar jag....

Den svarta gummilisten går inte sönder om man öppnar/tar bort glasskivan med en sugpropp (detta visas i typ alla instruktionsvideos på YouTube nu för tiden).

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-10-07 00:04

Som jag skrev - Kinakopior har oftast dålig passform

Nu är det ju allt för oftast kopior man får tag på när man köper reservdelar - mer eller mindre välgjorda och mer eller mindra kompletta. Men om man nu lyckas få tag i ett Apple original så skulle jag ändå avråda att göra det själv och istället rekommendera att lämna in den till någon som gör det. Som du skrev - 4 timmar första gången...

1
Bevaka tråden