Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard-server fyller startdisken

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För info, om nån annan har varit med om liknande problem:

Jag stötte på en smått obehaglig grej idag: En ny Xserve, OS X Server 10.5.8 utan några tjänster igång, fyllde upp startdisken tills det var 0 k ledigt. Efter omstart återgick utrymmet till det normala. Men efter några minuter började utrymmet sjunka igen.

Efter en stunds letande efter skenande loggfiler mm, så hittade jag boven, en cache-fil: private/var/root/Library/Caches/com.apple.SoftwareUpdate

Möjligen har problemet att göra med att en proxy används, hittade en tråd på Apple discussions: Apple - Support - Discussions - software update - full disk - Cache ...

Jag tog bort proxy-inställningarna tillfälligt och ska kolla i morgon om allt ser ok ut.

Jag hade samma problem en gång. Då visade det sig att en log-fil för Remote Desktop växte sig sanslöst stor, på många gigabyte.

Problemet hade med proxyn att göra. När proxy-inställningarna är urkryssade i nätverksinställningarna så beter sig datorn normalt. Jag laddade hem Authoxy och använder den istället för dom vanliga proxy-inställningarna, det fungerar bra.

Man får väl kalla det för en bugg till vidare, hoppas att Apple kan lösa det.

1
Bevaka tråden