Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Time Machine med en Vista dator!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-14 19:14

Hej hej!

Har en Vista dator med lite utrymme över som jag skulle vilja använda till min Macs Time Machine, går det och isåfall hur? Skulle helst vilja göra det utan terminalgrejjer om det går!

Har gjort så alla HDD på Vista datorn dyker upp i Time Machine inställningarna men det går inte backa upp till dom, får bara felmeddelandet att "Kunde inte skapa avbilden /Volumes osv osv"

Antar att man måste partionera en av Vista datorns hårddiskar till HFS eller liknande men hur gör man det?

Har kollat på denna guiden: macosxhints.com - 10.5: Set up Time Machine on a NAS in three easy steps

Men där är det massa kopiera dendär filen dit och dendär dig, är inte helt 100 på hur man gör!

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-14 21:45

Jag kan inte svara på din fråga (om det går att göra utan terminalkrux och kopierande hitanåditan - antagligen inte). Men i kommentarerna till din länk så nämns något annat att tänka på: hur krångligt blir det att använda backupen den dag du behöver återställa efter en hårddiskkrasch? Kan du enkelt göra det från installations-dvd:n med bara en ny fräsch hd i datorn? Eller kommer du ändå behöva tex kopiera över din TimeMachine-backup till en usb-anslluten HD - då kan du ju lika gärna skaffa den redan nu.

Alltså, det kan vara en bra lösning om du vill ha en setup med en extra TM-backup, men kanske dumt om det är din enda backup, mycket av enkelheten med TM går ju förlorad. I så fall är det nog enklare att använda något annat backup-program som redan inbyggt kan spara backuper till nätverksenheter. Och efter en eventuell nyinstallation göra en klassisk överflyttning av viktiga filer från backupen.

1
Bevaka tråden