Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra filmspelare till mac med bra buffring och pausar när bufferten är tom?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder generellt VLC för film på min mac. Har lagt in filmerna på min stationära PC och strömmar dem genom lokalt nätverk till min mac som är kopplad till TV:n. När jag spelar upp filmer genom VLC så hackar de rätt ofta och bilden fryser. Det spelar ingen roll hur stor jag gör bufferten för den tar slut redan i början av filmen pga att den inte hunnit buffra upp. Läste på VLC:s forum att detta beror på att VLC inte fortsätter buffra när man pausar och när bufferten är slut hackar filmen istället för att filmen pauser och bufferten återfylls.

Så det jag är ute efter är en filmspelare med bra buffert till mitt lokala nätverk När man pausar filmen ska den fortsätta att buffra. När Bufferten är tom så ska filmen pausa (inte frysa) och bufferten återfyllas. Det ska inte finnas någon gräns för hur stor bufferten kan vara och man ska kunna ställa in storleken själv. Några förslag?

Har använt mediacentert Plex men man kan inte höja bufferten tillräckligt mkt där, bara 20 sekunder. Skulle vilja buffra några minuter.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-12 08:12

Jag brukar använda mplayer eller mplayer extended, vet inte om den buffrar vid paus, men den hackar aldrig på mitt trådlösa nätverk vilket vlc ofta gjorde. Däremot kan du ställa in hur mycket den skall cacha innan den börjar uppspelningen.

Senast redigerat 2009-09-12 16:03
Ursprungligen av gigli:

Jag brukar använda mplayer eller mplayer extended, vet inte om den buffrar vid paus, men den hackar aldrig på mitt trådlösa nätverk vilket vlc ofta gjorde. Däremot kan du ställa in hur mycket den skall cacha innan den börjar uppspelningen.

mplayer extended verkar vara ett bra program med hög buffert. Dock får jag inte fram DVD-menyn och filmen startar direkt. Hur får man fram dvd-menyn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-13 11:48

Funkar inte QuickTime Player alltså? Jag tycker den funkar bra, speciellt om man har Flip4Mac och Perian installerade.

Ursprungligen av bengtb:

Funkar inte QuickTime Player alltså? Jag tycker den funkar bra, speciellt om man har Flip4Mac och Perian installerade.

QuickTime kanske kan fungera om jag får igång filmerna Det är som sagt DVD-filmer som jag gjort till .img och .iso. Försöker jag öppna dem får jag upp "Filmen kunde inte hittas, Filen är inte en filmfil." Mountar jag bildfilerna i OS X och försöker öppna .VO-filerna i QuickTime får jag samma resultat.

Har hittat att QuickTime kan strömma filmer och buffra dem. Står står det inte hur mkt buffring i MB eller sekunder. Kommer den även buffra i mitt lokala nätvert eller är det bara mot internet? Har Perian installerat men inte Flip4mac som väl är till för att spela WMV vilket har inte har haft behov av än.

1
Bevaka tråden