Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Contacts-sync

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Jag vill, kort sagt, synca mina iPhone-kontakter med Google Contacts. Jag har satt upp den där Exchange-saken google erbjuder för att synca mail, kalender och kontakter, men kontakternas grupperingar som jag har i Google Contacts följer inte med in i iPhone. Går detta att fixa på nåt sätt?

Är det nått fel på googles egna sida där det förklaras exakt hur man gör saker?
Google Sync on your mobile phone

Ursprungligen av acidflash:

Är det nått fel på googles egna sida där det förklaras exakt hur man gör saker?

Japp, och felet är detta:

Ursprungligen av NickBomb:

Jag har satt upp den där Exchange-saken google erbjuder för att synca mail, kalender och kontakter, men kontakternas grupperingar som jag har i Google Contacts följer inte med in i iPhone.

Har sökt runt lite mer nu dock, och det verkar inte som att det finns någon lösning på mitt problem.

Hallå!

Provar väcka den här tråden igen. Jag provade just att lägga till grupper i sync funktionen i iPhone:en men inget verkar hända. Varken upp till Google:s kontakter eller ned från Google:s kontakter till iPhonen. Någon som har någon lösning?

Google har haft problem med deras synktjänster/kontakter idag.

http://webb.feber.se/art/165608/gmail_gfailar_igen/

Nu funkar det. Det var jag som hade gjort bort mig bara!

Ursprungligen av Helmot:

Nu funkar det. Det var jag som hade gjort bort mig bara!

Förklara gärna hur, ifall någon gör samma misstag.

Ursprungligen av theplague:

Förklara gärna hur, ifall någon gör samma misstag.

Ah! sorry självklart man skall göra det.

Ja alltså saken är den att jag startade mitt sync konto iPhonen men då - från början - aktiverade jag aldrig kontakter, eftersom jag sync:ar dem mot adressboken i OS X. Så jag gick tillbaka till inställningar och aktiverade kontakter. Då fick jag en förfrågan om jag ville behålla min nuvarande kontakter eller ej, Jag valde då att behålla dem. När jag skulle sync:a så hände inget. Så jag gick in igen och raderade befintliga kontakter från iPhone:n men inget hände. Efter ett tag kom jag på att det högst upp i vänstra hörnet - i iPhone:ns adressbok - stod att jag är sync:ad mot min Mac. Jag tryckte på knappen och viss hade jag massor med alternativ allt välja mellan, bl a "Contacts" efter att jag valt den gruppen funkar allt som det skall.

Det enda som jag stör mig på nu, är att mina bilder inte sync:as till Gmail:s kontakter från adressboken i OS X.

Är det verkligen möjligt att det inte går o sortera kontakter i google efter efternamn? Är det så är det helt otroligt!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-01 19:23
Ursprungligen av westerlu77:

Är det verkligen möjligt att det inte går o sortera kontakter i google efter efternamn? Är det så är det helt otroligt!!

Definiera "i google"

Alltså jag menar på mitt google konto. Jag vill synka konto med iPhone o adressboken i macen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-01 19:46
Ursprungligen av westerlu77:

Alltså jag menar på mitt google konto. Jag vill synka konto med iPhone o adressboken i macen.

På iPhonen kan du sortera på efternamn.

Fast när den synkar till iPhonen från mitt google konto så syns dom med förnamn först fastän jag har ställt in visa efternamn först på iPhonen i inställningarna. Om det inte går o ställa detta i mitt gmail konto så kommer de ju se fel ut hur man än gör i iphone..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-01 20:06
Ursprungligen av westerlu77:

Fast när den synkar till iPhonen från mitt google konto så syns dom med förnamn först fastän jag har ställt in visa efternamn först på iPhonen i inställningarna. Om det inte går o ställa detta i mitt gmail konto så kommer de ju se fel ut hur man än gör i iphone..

Då gör du något konstigt, fungerar utmärkt för mig.

Mina kontakter som är inlagda innan och som är synkade med min adressbok från mac är rätt i iPhonen också. När jag försöker ställa in google sync från adressboken så blir alla mina kontakter från mitt google konto sorterat efter förrnamn. I ju med att man inte kan sortera i gmail efter efternamn först, därför antar jag att det blir som det blir.

1
Bevaka tråden