Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytte domän. Kan inte logga in

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-09-09 01:00

Jag vet att det här är nog helt fel kategori men jag hittade ingen som passade bra. Nu är det såhär att jag fick en dator från skolan idag. Men när jag kom hem så bytte jag domän för att kunna hitta datorn i mitt nätverket. Då sa den att den skulle startas om så då gjorde jag det.

Men sen när jag startade den igen kan jag inte logga in. Jag har ett skolanvändarnamn och lösenord. Men när jag skriver rätt står det " Du loggades inte in. Kontrollera att användarnamnet och domänen är korrekta och skriv sedan ditt lösenord igen"

Någon som vet vad jag kan göra? skulle bli evigt tacksam.

Går det att göra en systemåterställning utan att logga in?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 02:24

Hej Macce_, välkomen till 99.se. Det låter som om du har en dator med Windows operativsystem? Här på 99 är vi tokigt förtjusta i mac-datorer andra apple-prokukter och diskusioner i forumen handlar till 99% om det och 1% om annat men inte om Windows. För hjälp med det kan vi rekommendera tex http://www.sweclockers.com/forum/

Antagligen finns det ett administratörs-konto på datorn som systemansvarig på skolan kan logga in på och återställa det som blivit fel på ditt användar-konto. Det är nog bästa sättet att undvika fortsatta fel.

Vill du på egen hand fortsätt strula till det kan du kolla här:
Offline NT Password & Registry Editor
Men kom ihåg att du gör det helt på egen risk eftersom du fått tipset på ett forum där dom flesta skyr windows som pesten eftersom vi vill undvika sådana här problem!

1
Bevaka tråden