Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte igång min mac g4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-09-06 16:35

Hej, jag har ett stort problem. Min mac g4 startar inte. När jag trycker på on-knappen lyser den bara till i en sekund sen slocknar den, inte ens fläckten går igång... vad är felet?

Tack på förhand
Jonas Jonsson

Ursprungligen av JooMac:

Min mac g4 startar inte....

Vad menar du med "mac g4"? Det har funnits väldigt många Mac-familjer och -modeller med G4-processor.

Är det PowerBook G4, iBook G4, iMac G4, eller Power Mac G4?

Jag chansar på att det är Power Mac vi pratar om, och flyttar tråden från "Operativsystem - Mac OS X" där tråden inte hör hemma, till "Hårdvara - Power Mac & Mac Pro" där jag tror att den hör hemma.

Och inom varje sådan produktfamilj har det ju som sagt funnits många olika modeller. Kan underlätta felsökningen om vi får veta vilken modell det är.

Berätta gärna också lite mer om problemet. T.ex kan det vara bra för oss att veta om det hände helt plötsligt, eller om det hände efter någon uppdatering av hårdvara eller mjukvara?

/Mod

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-09-06 18:49

Hej!

Det är en Power Mac G4.. http://www.adoptamac.com/images/g4_mdd.jpg ... jag hade inte använt den på nån månad och när jag skulle sätta mig ner vid den och då gick den inte igång... "När jag trycker på on-knappen lyser den bara till i en sekund sen slocknar den, inte ens fläckten går igång"... hade inte uppdaterat den innan... haft den i fyra-fem år...

// Jonas Jonsson

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-07 07:19

Det lilla interna batteriet kan vara slut också.
Då beter den sig så.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-09-07 18:40

tack för tipsen, ska kolla!

1
Bevaka tråden