Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig hitta Apple kablar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har tröttnat på att grå/svarta/röda/blå etc etc. färgade kablar hänger ner bakom min imac. I want white ones !

Jag behöver fw400, fw800 och USB kablar. >2meters.

Hittade endast fw400:
FireWire-kabel, 6-till-6-stift, 0,5 m (tunn) - Apple Store (Sverige)

Jag vet inte om jag är blind eller inte, klockan är trots allt 04.00...

Har du lust och peka mig åt rätt håll?

Tack på förhand // Wilhelmsson

PS. Kan någon admin flytta inlägget till rätt forums del.. kom precis på att det borde ligga under köptips DS:

Senast redigerat 2009-09-07 04:15
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 04:08

Har du kollat på KabelGiganten: Kabelgiganten
Beställde en 7m DVI - HDMI förra lördagen, och hade den på tisdagen.
Snabbt och enkelt.

Snart har jag! Tack för länken

Hittade inga apple vita kablar där tyvärr :/

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 04:21

Ah, missade det med vita vilket ju var hela anledningen till att du ville byta... lol
Också rätt trött, sitter på jobbet - sista nattskiftet för den här gången...

hehe jag redigerade inlägget när du skrev första gången

oj, det låter skönt att det är sista gången iaf !

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 04:39

Timing

Sista för alltid är det väl inte, skiftet börjär ju om igen om några dagar... suck

Har kollat på , Webhallen, Macoteket (2m vit finns) mfl

Verkar svårt att hitta just vita ... köp en grå och en pyts vitfärg

stackare! Själv så studerar jag, så jag är vaken av egen vilja (?)

fan då! får nog göra det eller måla om min imac

Tack igen!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 04:45

Jaharru, snart dags att gå till plugget då...

Ge inte upp redan, snart vaknar ju dom som vet...

Jag tycker den verkar ligga under ganska rätt forumdel...

Nu framgår det inte riktigt klart om du letar efter Apple originalkablar, men de har såvitt jag vet inte gjort några FW800-kablar så det lär du inte hitta. FW400 har du redan hittat, tror inte det finns längre varianter. Kommer inte ihåg huruvida de har tillverkat USB-kablar, men en del tillbehör finns inte i Apple Store utan måste beställas som "reservdelar" och då får du nog ta dig till en Apple Authorized Service Provider och be dem beställa åt dig. Om det bara är "vanliga" vita kablar så borde det ju inte vara så svårt att hitta.

I övrigt finns det redan en tråd om detta på 99.se, hade kanske varit idé att fortsätta i den istället för att skapa en ny tråd om samma sak: http://www.99.se/kringutrustning/234452-hittar-vit-usb-kabel.html

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-07 08:41

Man skall inte lita för mycket på BILDER när det gäller kablar på nätbutiker. Om det står "vit" är en sak men om det bara är en vit kabel på bild får man kontrollera extra. Jag köpte en 0.5m USB-kabel på Kjell o Co som var vit på bild men sedan visade sig vara beige med svarta kontakter. Inte för att det spelade någon roll för mig i det här fallet.

Edit:

Om huvudsyftet är att kablarna inte skall sticka ut färgmässigt kan prova man vit krympslang (om begreppet är bekant) att stoppa in dem i. Blir säkert inte 100% vackert men färgen får man och det är betydligt bättre än att försöka måla som till 100% säkerhet kommer att spricka efter ett tag. Man kan också tänka sig vita kabelkanaler av olika slag.

Senast redigerat 2009-09-07 08:54

Som redan har påpekats, så har vita kablar diskuterats tidigare, t.ex här:
http://www.99.se/kringutrustning/254148-korta-kablar.html
http://www.99.se/kringutrustning/234452-hittar-vit-usb-kabel.html

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar. Fortsätt gärna i någon befintlig tråd. Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden