Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det någon här som kör iSCSI på OSX?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-08-25 16:37

Som rubriken lyder - Är det någon här som kör iSCSI på OSX? Vilken initiator använder ni i så fall samt låda?

Eller är det någon som har testat eSATA på OSX Intel? Vilka kort i så fall?

  • Oregistrerad
  • 2009-08-31 13:42

Bumpar tråden,

Ingen som testat att köra eSATA kort i en XServe? (Eller som har möjlighet o testa?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-31 20:36

Har i dagarna børjat labba med att køra NetBSDs iSCSI-target på FreeBSD, och på klientsidan min MBP kørandes SL, anvændande globalSANs initiator. Fungerar tokbra, såvitt mina tester har visat. Stressat den så mycket jag kunnat mot servern, och får fullgoda læs och skrivhastigheter øver det lokala nætverket. Ær det någon specifik fråga du har?

  • Oregistrerad
  • 2009-09-01 00:16
Ursprungligen av mista:

Har i dagarna børjat labba med att køra NetBSDs iSCSI-target på FreeBSD, och på klientsidan min MBP kørandes SL, anvændande globalSANs initiator. Fungerar tokbra, såvitt mina tester har visat. Stressat den så mycket jag kunnat mot servern, och får fullgoda læs och skrivhastigheter øver det lokala nætverket. Ær det någon specifik fråga du har?

Har faktiskt installerat globalSAN nu och ska testa det på openfiler när jag får tid. Fattar inte varför Apple tog bort sin iSCSI. den finns som en kvarleva i Admin Server, men inte i inställningar

Jag ville mest veta om det fungerade i överhuvudtaget Helst på OSX Server men borde vara "same shit"

Vi använder RocketRAID 3522 och 2224 kort för eSATA med Infiniband kontakter till QuadRack 1U disk-kabinett.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-01 12:46

Ah, berætta gærna om du hittar några problem! Sjælv mest lekt runt med saker som att skicka random data till disken på servern, rycka ut diskar, koppla ut nætverket och linande, och inte varit några problem dær dom inte borde vara.

1
Bevaka tråden