Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak av iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har stött på ett litet problem med min iPhone 3GS, ,när jag jailbreakat den med redsnow 0.8 och fått in cydia och icy och allt funkar så ska jag installera WinterBoard och för att det ska fungera måste man starta om telefonen och då hänger sig allt, endast äpplet visas och telefonen står still. Testar att reserta den(home+power button 5sek), den startar om och stannar vid äpplet igen. Ända sätt att komma är är att sätta telefonen i restore mode och återställa via iTunes.

Någon som upplevt samma sak? Eller har någon lösning?

Sen en liten extra fråga, har sökt runt men aldrig hittat något svar. Kan man via Jailbreak + installation av olika appz via cydia bricka sin telefon?

/ johan

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-17 18:10

Man kan alltid bricka sin telefon när man inte gör något som det är tänkt att man skall göra så tänk på det.

Jag skulle råda dig att hoppa över icy och bara köra på cydia.

Ja, Icy ska man INTE installera!
Ren idioti.

Vad är Icy? ( för en icke invigd helt ännu, men jag har det där på min telefon, men dock aldrig tryckt på det )

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-17 22:11

Samma som cydia kan man säga men jag har alldrig provat det själv.

Vad menar du med sånt något man inte ska göra med den? Pratar vi att jailbreak brickat den eller vissa program som man kan installera via cydia?

Jag har själv Icy på min iPod touch 2G och måste säga att jag föredrar ju det framför cydia, då det är mycket snabbare i alla processer och aldrig upplevt problem, klart den är ju på 2.2.1, vet inte om det kan spela någon roll?!

Men har någon annan med iPhone 3GS upplevt samma problematik? Testa även att köra det via purpler4in, hände samma sak när jag skulle installera toolen för att tabort appen som man installerar cydia genom.

Det är väl fan ingen som lyckats bricka sin telefon sen typ 2.0 eller något?
Om man följer instruktionerna och inte gör något dumt som att dra ur USB-kabeln när den jobbar eller så, så är risken lika stor som när man kör en restore med Itunes typ.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-18 17:35

Eftersom ziphone slutade att fungera i och med firmware 2.x så har också problemen med brickade telefoner försvunnit.

Vad gäller icy så installerade jag inte det. Cydia räcker.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-18 17:41

Sedan finns det redan en hel del trådar om just detta. Så snälla sök innan ni startar en ny tråd. Blir så mkt lättare för den personen som verkligen utnyttjar sök att hitta rätt tråd direkt.

Frustrerad!

Känns riktigt konstigt det här.

Fick min 3Gs idag, Telia låst, tänkte låsa upp den efter jobbet, piece of cake tänkte jag, men nu har jag suttit här hela natten. Har fortfarande inte lyckats låsa upp skiten.

Laddade hem iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw vilket ska vara den rätta filen för 3Gs.

Problemet är att när startar redsn0w så accepterar den filen, jag kan välja om jag vill ha Cydia/Icy, men sen... när jag ska klicka vidare så är "next" knappen gråad, kan inte trycka på den, why?

När jag testar att ladda in iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw till 3G så funkar det, jag kan klicka vidare och så, men den filen funkar ju inte med 3Gs, hm.

Vad göra?

Använder f.ö. den senaste redsn0w... jag blir tokig!
Lägger mig nu, hoppas att ngn kan hjälpa mig :-/

http://img200.imageshack.us/img200/3641/96400173.jpg

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-25 04:09
Ursprungligen av SlackyKun:

Känns riktigt konstigt det här.

Fick min 3Gs idag, Telia låst, tänkte låsa upp den efter jobbet, piece of cake tänkte jag, men nu har jag suttit här hela natten. Har fortfarande inte lyckats låsa upp skiten.

Laddade hem iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw vilket ska vara den rätta filen för 3Gs.

Problemet är att när startar redsn0w så accepterar den filen, jag kan välja om jag vill ha Cydia/Icy, men sen... när jag ska klicka vidare så är "next" knappen gråad, kan inte trycka på den, why?

När jag testar att ladda in iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw till 3G så funkar det, jag kan klicka vidare och så, men den filen funkar ju inte med 3Gs, hm.

Vad göra?

Använder f.ö. den senaste redsn0w... jag blir tokig!
Lägger mig nu, hoppas att ngn kan hjälpa mig :-/

http://img200.imageshack.us/img200/3641/96400173.jpg

Ikonen i skärmen på telfonen kommer upp som den ska med? Verkar ju som om redsnow inte känner igen telefonen när den kommer upp i recoverymode. Prova att köra redsnow som admin men det skall ju inte ha betydelse om det funakr på din 3G.

Ursprungligen av Exstaz:

Ikonen i skärmen på telfonen kommer upp som den ska med? Verkar ju som om redsnow inte känner igen telefonen när den kommer upp i recoverymode. Prova att köra redsnow som admin men det skall ju inte ha betydelse om det funakr på din 3G.

Har lyckats breaka två 3G:n utan problem.

redsn0w vill inte låta mig gå vidare till den delen då man ska starta om telefonen i DFU läge, utan den knappen är gråad som sagt, se bif. bild.

Programmet låter mig däremot få klicka vidare om jag laddar in ipsw filen som tillhör 3G istället för 3Gs, fast det kommer inte att funka eftersom det är en 3Gs jag vill breaka... suck.

Edit:

Hm, verkar inte som om man använder redsn0w på samma sätt när man breakar en 3Gs, jag har ju bara breakat 3G förut, testar mer ikväll, tror att jag kommer att lyckas bättre ^^
Trött... Zzz...

Eftersom jag inte har en intelmac (ppc G4) så var jag tvungen att använda frugans vanliga PC. Jag körde purplerain och det funkade på studs. Ficken ikon som heter "Freeze" som jag klickade på och vipps så installerades Cydia./ Peter

Ett tips är att hålla sig till redsn0w då purplera1n har noterats med en rad brister.
För er som ska ge er på det nu.

1
Bevaka tråden