Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med dasslock...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bytt till mig ett grönt dasslock. Får den på fredag.
Tänkte att ni kunde hjälpa mig med ett par undringar;

Den tidigare ägaren försökte installera svenskt OS 8.6 vilket inte funkade ngt vidare (enl lowendmac.com kör lime-iBooken OS 9 eller högre). Han sade att när man slår på den så blinkar den lilla mac-gubben och ett frågetecken. Vad behöver jag göra då? Fixa ett OS 9 och trycka i skivan så ordnar den resten själv? Eller?

Tycker ni att jag skall skaffa mer minne och köra OS X direkt?
Är det svårt att installera? Med dagens rekordlåga dollarkurs så kostar 512Mb runt 800:- med frakt och allt från staterna så det kanske vore en bra idé

Observera att jag är jättegrön på Mac. Nästan lika grön som iBooken... Min erfarenhet till dags dato är att jag ägt en 5200 i ungefär 20 timmar...). Så det som är självklart för er är inte lika självklart för mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 19:10

Ordnar resten själv???
Nä, du får allt klicka på några knappar oxå...
[Gör en ny systemmapp för bövulen ]

Minne kan man aldrig få för mycket utav... Tryck i rejält och kör OSX om du kan - mycket trevligare... Men tänk på tullavgift... och moms på hela konkarongen (om du köper utanför EU)

Moms å tull e inge problem. Bara om paketet är värt över $150 så kollar de. Har köpt mkt saker från USA och det verkar som om det är den magiska gränsen. Om det är under den summan så överstiger antagligen de administrativa kostnaderna skatteintäkterna.

Men det här med iBooken; exakt vad skall jag göra? Han säger att när man trycker på "on" så startar inte datorn utan den börjar bara blinka med frågetecknet + gubben.
iBook for dummies (switchers) plz...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 19:45

20 Euro är gränsen, fast de brukar inte idas förrs tidigast 40...

Få ut CD-släden, stoppa in skivan och om inte frågeteckent på disketten (skall det vara - annars har burken identitetsproblem ) försvinner av sigsjälvt så tryck lite på C och Äpple+C...
Skulle tro att det pilligaste är att få ut CD-släden... Men det brukar ju finnas en liten knapp eftersom äpple-E inte funkar förrs datorn är igång (med X)...

OK. Skall bara hitta en OS 9 skiva då. Alla ni som bor i GBG och känner en iver att hjälpa till och dessutom har OS 9 på hyllan får jättegärna höra av er.

1
Bevaka tråden