Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gothnet = katastrof

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag berättar här om mina katastrofala erfarenheter av Gothnets stadsnät.
Problemet började direkt när vi flyttade in i vårt nya hus som är anslutet till stadsnätet. Detta idiotiska system funkar ungefär som elmarknaden. Ett bolag står för tekniken. Ett annat för datan som strömmar genom sladdarna. En mycket dålig lösning då det alltid slutar med att de skyller på varandra. I det här fallet kan man inte som kund kontakta Gothnet utan måste kontakta den som levererar datan.
Detta var för snart 3 år sen och då hade vi Bredband2 som "leverantör". Det lägger av ständigt och utan förvarning och vi trodde att problemen låg hos Bredband2. Tilläggas kan att de lyckades aldrig skicka ett nytt modem till mig trots minst 10 påstötningar. Vi körde på förre husägarens gamla modem så länge. Till slut fick vi säga upp det pga uteblivet modem och ständigt strul med driften.
Vi bytte till Telia men inget ändrades. Vi fick inget modem trots påstötningar och drifsäkerheten är otroligt dålig. (Till slut fick jag gå till Gothnet å kräva ut ett modem). Jag har varit i kontakt med Telia över 30 gånger och felanmält. Jag har nu tröttnat så mycket att jag skrivit till dem att jag inte tänker betala nästa faktura om inte problemen åtgärdas. Men vart hamnar det brevet i denna jättekoloss som heter Telia? Jag ringde idag och talade om detta för Telia vilket resulterade i att de slänger på luren i örat på mig. Mycket märkligt.
Jag är ganska övertygad om att problemet ligger hos Gothnet. Problemet ligger till viss del också hos Telia som inte tar felanmälningarna på allvar utan den bara försvinner efter ett tag. Jag har frågat dem varje gång jag ringer var förra felanmälningen tog vägen när det fortfarande är fel. -Det ska vara lagat, säger de.
Vad jag undrar över är om fler än jag är drabbad av detta ruttna system och vad man ska göra för att verkligen sätta press på dem. Sverker i Plus? ARN? Konsumentverket.
Vårt enda alternativ är 3G vilket ju funkar ganska bra. Men det säger ju sig själv att det inte är så snabbt.
Hopplöst trött på detta.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-08-25 21:11
Ursprungligen av Jocke Anka:

...Jag berättar här om mina katastrofala erfarenheter av Gothnets stadsnät...

Tråkigt att höra, jag har också Gothnet och är supernöjd. Jag har dock Bahnhof som leverantör med 100/100 lina. Enda som hänt mig är att ip telefonin har hängt sig ett par ggr, då får man bara dra ur kontakten sedan fungerar det men internet har fungerat kanon.

Senast redigerat 2009-08-25 21:36
1
Bevaka tråden