Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i nätdel på vit MacBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar vara glapp i nätdelen. Jag får trycka in sladden och hålla den hårt intryckt för att batteriet ska ladda. Vanligt fel? Behöver jag byta nätdelen eller finns det nå'n annan smart åtgärd? Tacksam för svar.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-22 18:44

Kolla på kontakten som sitter i laddaren. Den har ett gäng pinnar som mha magnet klickar i datorns ingång. Ibland kan de fastna i intryckt läge vilket kan leda till glapp osv.

De två på vardera ytterkanten sitter lägre ner än de tre i mitten. Har för mig att det alltid har sett ut så. Eller?

  • Oregistrerad
  • 2009-08-23 11:29

Du kan testa att trycka lite försiktigt på pinnarna som är i bottenläge med något litet plastföremål (eller något annat material som inte repar) för att se om de kommer upp. På min kontakt är bara ena pinnen i ytteränden nedfälld. Du kan också försiktigt sätta i och dra ur kontakten för att "lirka" ur pinnarna som fastnat i bottenläge mha av magnetkontakten. Kör en google så hittar du mer om problemet. Det kan ju vara själva kontaktdelen i datorn som glappar också, den går att byta.

1
Bevaka tråden