Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var lämnar programmen sin registreringsinformation?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För några dagar kastade jag in Linkinus i min dator. Till min besvikelse så visade det sig att programmet hade en "prövotid" på 15 dagar, och därför bestämde jag mig för att ta bort det helt ur datorn. Dock slog det mig en tanke.

Linkinus verkar (trots att jag tagit bort programmet genom AppZapper) fortfarande vara kompetent att känna av att jag har haft programmet installerat tidigare. Var sparas sådan information i Mac OS? Det borde ju gå att ta bort varenda liten fil som har med programmet att göra, eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-21 11:55

Vet ej var program sparar sådan info. Dock kan det vara så att AppZapper inte tar bort allt. Om jag har förstått rätt så söker AppZapper efter filer med samma namn som programmet du försöker ta bort. Jag använder själv AppCleaner (gör samma sak som AppZapper men är gratis). Med AppCleaner har jag tagit bort och sedan ominstallerat program med prövotid (utan att programmet har känt igen ominstallationen). Fast det behöver ju inte betyda att det fungerar i ditt fall...

Ursprungligen av crwt:

Vet ej var program sparar sådan info. Dock kan det vara så att AppZapper inte tar bort allt. Om jag har förstått rätt så söker AppZapper efter filer med samma namn som programmet du försöker ta bort. Jag använder själv AppCleaner (gör samma sak som AppZapper men är gratis). Med AppCleaner har jag tagit bort och sedan ominstallerat program med prövotid (utan att programmet har känt igen ominstallationen). Fast det behöver ju inte betyda att det fungerar i ditt fall...

Då ska jag nog se till att testa det programmet. Tack tack.

1
Bevaka tråden