Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-16 12:34

Nej, tjejen ska ha reprimander för att hon inte upplyste mig om att...

• 8 Gb-modellen inte är en 3GS (och har därmed slöare processor)
• ...det är samma pris på 3GS 16 Gb som på föreg 3G 8 Gb
• 8 Gb-modellen enbart erbjuds för att den kan levereras utan väntetid

Ganska vital info tycker jag? Hade inte kollat upp det hela så noga innan och då var jag ju lätt att blåsa. Alternativt; som kund hos 3 sedan 2 år så litade jag på att jag skulle få korrekt och schysst info.

Ursprungligen av PF:

Nej, tjejen ska ha reprimander för att hon inte upplyste mig om att...

• 8 Gb-modellen inte är en 3GS (och har därmed slöare processor)
• ...det är samma pris på 3GS 16 Gb som på föreg 3G 8 Gb
• 8 Gb-modellen enbart erbjuds för att den kan levereras utan väntetid

Ganska vital info tycker jag? Hade inte kollat upp det hela så noga innan och då var jag ju lätt att blåsa. Alternativt; som kund hos 3 sedan 2 år så litade jag på att jag skulle få korrekt och schysst info.

1: Går jag till mig själv så tittar jag iallafall upp INNAN vad jag ska köpa, och sätter mig någolunda in i det - så slipper man såna här pinsamheter.
2: Nej, det är inte alls samma pris på 16gb 3GS som 8gb 3G. Med Tre's Pott 199 t.ex kostar 3GS 99 kr/mån och 1695:- vid leverans, medan 3G kostar 99kr/mån och 695:- vid leverans. En tusenlapp mao.
3: Självklart har hon erbjudit dig en 3G, vad skulle hon annars göra? Hon är säljare, och visar dig ett alternativ. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt.

Ursprungligen av PF:

Nej, tjejen ska ha reprimander för att hon inte upplyste mig om att...

• 8 Gb-modellen enbart erbjuds för att den kan levereras utan väntetid

Jag klippte lite i citatet men 3G 8GB erbjuds inte enbart för att den kan levereras utan väntetid. Modellen finns i sortimentet som en instegsmodell som är en tusenlapp billigare, så Apple erbjuder den som en billigare modell.

Ursprungligen av PF:

Nej, tjejen ska ha reprimander för att hon inte upplyste mig om att...

• 8 Gb-modellen inte är en 3GS (och har därmed slöare processor)
• ...det är samma pris på 3GS 16 Gb som på föreg 3G 8 Gb
• 8 Gb-modellen enbart erbjuds för att den kan levereras utan väntetid

Ganska vital info tycker jag? Hade inte kollat upp det hela så noga innan och då var jag ju lätt att blåsa. Alternativt; som kund hos 3 sedan 2 år så litade jag på att jag skulle få korrekt och schysst info.

Hur som helst - den här tjejen kommer inte få en enda tillsägning, även om nån chef på Tre säger det (tomt prat), hon har inte gjort något fel, hon är helt enkelt en säljare med provision. Bara att bita i det sura äpplet.

Man har lite ansvar som kund också, det är lätt att spela dum efteråt, och även om dom tog tillbaka den, så betyder inte det att tjejen gjort något fel.

Jag har själv jobbat som säljare, men blir lärd att sälja produkter utan en massa snack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-16 15:22

Vad är det exakt jag kan göra med mitt ordernummer från Tre?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-16 20:55

När går det bra att fråga om sitt kolli-ID?

Den som först får sitt kolli-id från Tre kan väl hojta till.

Jag ringde 3 precis inget kolli-id för mig men hon sa att dom scannas in order för order så alla kommer ju inte in i systemet direkt ...

nu blev tom jag arg ..Ringde upp 3 kundtjänst igen för nu blev jag lite osäker ...
JAg frågade om ordern var on Hold eller release.

Detta fick jag veta av den jag pratade med idag på 3 kundtjänst.
- 3 fick inte in någon order i förra veckan dom skulle ha fått det men det fick dom inte sa hon.

Hon sa också att dom har INGET som heter Boooked eller Released för ordrar och att DET ÄR BARA DOM SOM FÖRHANDSBOKAT som får sina telefoner nu närmast ...

ni som säger att ni fått kolli-id skojar ni med oss eller . stämmer ju inte mot vad kuntjänst sa eller skall man ignorera kundtjänst ...

  • Medlem
  • 2009-08-17 12:25

Nu har jag fått min! Svart 32GB med Telia beställd från Phone House online torsdag 6 augusti.

Edit: Fail på datum/dag korrelation.

Ursprungligen av c-boy:

Nu har jag fått min! Svart 32GB med Telia beställd från Phone House online fredag 6 augusti.

7 arbetsdagar, det är bra jobbat!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-17 14:05

Nu fick jag äntligen mitt kollinummer från tre! : )

Ursprungligen av Adda:

Nu fick jag äntligen mitt kollinummer från tre! : )

fick du det via sms eller ringde du kundtjänst

Ursprungligen av Adda:

Nu fick jag äntligen mitt kollinummer från tre! : )

Vilken dag beställde du?

(Som jag sagt förut. Hela delaen med Tres kundtjänst...det lurar många ugglor i den mossen!)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-17 14:19

uh .. här väntar man 14 dagar på tre och hör inget alls

Fick sms för en stund sen att dom ändrat mitt abb till Pott499. Gick in på Mitt 3 och där har dom lagt upp att jag även har en Iphone

Ringde kundtjänst och fick kolli-id.

Beställe en vit 32'a den 1:e Augsuti i butik här i Gbg.

Verkar inte vara långt kvar nu!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-17 15:19

Jag ringde Tres kundtjänst. Första personen jag snackade med kunde inte ge mig kollinummer, jag tyckte detta verkade konstigt och ringde igen i hopp om att få prata med någon annan person med lite mer koll och nu var det helt plötsligt inget problem att få kollinummret.. Skumt. Jag beställde en vit 32gb den 4/8.

Är det inga som beställt och hört nåt från Telenor?

Ursprungligen av MusicNixon:

Är det inga som beställt och hört nåt från Telenor?

Det verkar inte som att någon operatör fått leverans idag, har varit ovanligt tyst.

Ursprungligen av MusicNixon:

Är det inga som beställt och hört nåt från Telenor?

Beställde min från Telenor den 31/7. Kom i fredags em, hämta den idag

Ursprungligen av ill_chrill:

Beställde min från Telenor den 31/7. Kom i fredags em, hämta den idag

Trevligt.

Beställde min den 3/8. Hoppas jag inte får vänta 2 veckor till.

Nu har jag fått min iPhone 3Gs 32Gb Vit från The Phonehouse. Beställde den 12/8 och fick den idag. Det är bra jobbat.

Ursprungligen av deamhan:

Nu har jag fått min iPhone 3Gs 32Gb Vit från The Phonehouse. Beställde den 12/8 och fick den idag. Det är bra jobbat.

Blev med en svart 32 gb idag. Förvånad kan jag säga, då jag trodde den skulle komma först i slutet av månaden.
Men nu har jag den i min hand. Beställningen lade jag den 9:e.

Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Beställde min den 1/8 på Lördag förmiddag på 3:s hemsida med kostnadsfritt
3 Kontantkort och idag den 17/8 skickas den

.. I´m soo happy ...

iPhone 16GB 3GS

Tänk om det hade varit så här "kort" leveranstid på min MBP 17 som jag fick vänta på i 3 MÅNADER från beställning till leverans ..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-17 16:32

Fick svar från Joel på mail att jag är med i kön och får min iPhone så fort dem får in nya iPhone's.

Om ungefär 3 veckor, lol.

Woho, nu har även jag fått mitt Kolli-nr!!

Let's do the victory dance!

Btw, en kompis till mig var i Skövde i helgen, och han bara valsade in på Telenors affär, valde en vit Iphone 3Gs 16Gb och fick den...Sådär utan vidare. väntetid?.. Nope!!

Ett hett tips till folket här ute..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 16:56

Apple Retail Stores kommer att få in dom med.

Yes!!

Som nybliven iPhone-ägare, aldrig använt en iPhone innan, så säger jag bara FULLSTÄNDIGT FANTASTISK!! Gränssnittet är utom denna värld, inget som strulat, allt är lika enkelt som på Macen, me love!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-17 23:41

Tre har höjt sina priser med 300 ifall man köper med 3Kontant.

Bevaka tråden