Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leica S2

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bara så najs att se henne hålla kameran via kabeln.

Video Leica S2

Jag har redan börjat spara, lägger man undan 1000:- om dagen kan man köpa en nästa sommar, perfa!

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-23 20:17

Den kameran är verkligen sjukt slick!

Två bra videos, kul när munlädret går och han kommer på sig själv och säger "I screw that up".

Photokina 2008 The Leica S2 Redefines Professional DSLR Class with 37.5 MP

The New Leica S-system: Imaging Resource at Photokina 2008

Första bilderna tagna med Leica S2 + intervju

http://www.s.leica-camera.com/robert-grischek/?mid=429

Info + MTF på optik till S2

"As is the case with all the s-objectives, the photographer can rely on a consistently high performance at all distance settings and apertures. As a result, subsequent correction with software is not required."

Ganska kaxigt

http://www.s.leica-camera.com/leica-s-system/?lang=en&mid=429

Kan verkligen rekommendera LFI, provläs! LFI - Leica Fotografie International.

http://en.leica-camera.com/news/publication/?mid=429

Leica R-systemet produktionsstoppat.
Det rumlas om R10 och nya AF optik men att äldre optik skall passa.

http://www.photoscala.de/Artikel/Leica-R-System-Produktionsstopp-jetzt-Generationenwechsel-sp%C3%A4ter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-08 20:30

Finns det något pris på S2 ännu?

Ursprungligen av Fredric:

Finns det något pris på S2 ännu?

Inget officiellt vad jag sett. Antagligen på nivå med H3D.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-20 22:10

Den ser fet ut, vore kul att "fingra" lite på den.

Nu är pris och datum satt!

Leica has said its S2 autofocus medium format DSLR will be available in October for a recommended selling price of £15,996 (UK). The camera is built around a 37.5 megapixel 30x45mm sensor (56% larger than 'full frame'), that puts it squarely into the apparently troubled medium format sector. Customers willing to spend an extra £3,096 will receive an S2-P featuring a sapphire glass monitor screen and 'Platinum Service' support package. The company has also revealed the prices of the first four S-series lenses, announced alongside the camera at the Photokina 2008 exhibition in Germany.

Leica reveal S-system pricing and launch date: Digital Photography Review

Senast redigerat 2009-07-31 06:36

Nu är spec. ute.
Leica has revealed specifications and a release date for its medium-format 'S system'. The S2 as a 37.5 megapixel Kodak CCD sensor which measures 45 x 30 mm, sensitivity is pegged from ISO 80 to 1250 and the camera can shoot 1.5 fps for up to 8 RAW DNG files. Around the back you'll find a three inch LCD with 460,000 dots (surprisingly not the higher resolution 920,000 dot screens found on other DSLRs). Everything else is pretty much to be expected; three metering modes, four exposure modes, integral metal shutter provides 32 to 1/4000 sec and a flash sync of 1/125 sec, optional lens leaf shutter delivers flash sync up to 1/500 sec. A basic 'kit' (S2 and one lens) will set you back around $30,000 and the first units should ship in October.

Leica S system specifications: Digital Photography Review

För dom pengarna kunde man väll få en display med lika hög upplösning som en 5000 -kronors kamera har idag..

Jag undrar fortfarande vad det här är? sapphire glass monitor screen

Ursprungligen av jurassic579:

Jag undrar fortfarande vad det här är? sapphire glass monitor screen

Det borde vara samma typ av glas man använder på klockor rätt så ofta. Det betyder att det i princip inte går att repa skärmglaset.

  • Medlem
  • 2009-08-17 00:25

Undrar om repor i skärmen uppträder ofta på kameror i den prisklassen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-18 15:28
Ursprungligen av Baron:

Undrar om repor i skärmen uppträder ofta på kameror i den prisklassen...

Nä, det blir inte så mycket repor när kameran står i bokhyllan...

Jag har då inte fått en repa på min Mark III: som jag har behandlat väldigt rufft med bla strandbesök etc.

1
Bevaka tråden