Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av n_filip:

Hmm ringde tre nu och jag står som Released fast jag la min bestællning efter 12:58 den 31a. Jag anar ugglor i mossen!

Kanske inte så konstigt egentligen . låt oss säga att dom fick in 200 st 32GB och 195 st har beställt fram till och med den 31:a .. då har dom 5 över .. dom 5 skickar dom sedan till nästa kunder i ordningslistan som beställt 32GB och där bland var du ..

Ursprungligen av gotfredsen:

Kanske inte så konstigt egentligen . låt oss säga att dom fick in 200 st 32GB och 195 st har beställt fram till och med den 31:a .. då har dom 5 över .. dom 5 skickar dom sedan till nästa kunder i ordningslistan som beställt 32GB och där bland var du ..

Låt oss hoppas att du har rätt

Ska knalla iväg till hemköp och hämta ut min 16gb svart från halebop nu.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-14 11:01

Ska knalla iväg och hämta min vita 16gb alldeles snart jag med

Ursprungligen av FiftyOne50:

Ska knalla iväg till hemköp och hämta ut min 16gb svart från halebop nu.

Samtliga härinne som beställt från Tre, ring till dem och fråga dem, om ni står som Hold eller Released. Står ni som released kommer den skickas ut till er.

Haha, tjejen på kundtjänsten blev lagom förvånad när jag frågade henne det. --- "Hur, hur, hur visste du det?"

Sade då - Njae, det har läckt ut ett internmail på nätet här.

- Jaha?!!, var då?, är det på ett forum?

- Ja, på ett forum tror jag att jag läste det, men jag vet inte vilket. Men jag tror att det nått ut till flera forum nu.

- Oj

- Japp

Men fan, jag misslyckades med att få ersättning. Dåligt av mig. Hon sa det att eftersom det inte funnits någon telefon att skicka ut för att det varit försening efter försening på leveransen, så har det stått utanför deras makt och därför kan de inte ge mig ersättning. Och det låter väl vettigt antar jag. Så på tisdag ska jag senast ha telefonen. Tror dock inte ett skit på dem längre, då de haft fel tre gånger redan.

Men jag håller tummarna..

Ursprungligen av Specias:

Samtliga härinne som beställt från Tre, ring till dem och fråga dem, om ni står som Hold eller Released. Står ni som released kommer den skickas ut till er.

Haha, tjejen på kundtjänsten blev lagom förvånad när jag frågade henne det. --- "Hur, hur, hur visste du det?"

Sade då - Njae, det har läckt ut ett internmail på nätet här.

- Jaha?!!, var då?, är det på ett forum?

- Ja, på ett forum tror jag att jag läste det, men jag vet inte vilket. Men jag tror att det nått ut till flera forum nu.

- Oj

- Japp

Men fan, jag misslyckades med att få ersättning. Dåligt av mig. Hon sa det att eftersom det inte funnits någon telefon att skicka ut för att det varit försening efter försening på leveransen, så har det stått utanför deras makt och därför kan de inte ge mig ersättning. Och det låter väl vettigt antar jag. Så på tisdag ska jag senast ha telefonen. Tror dock inte ett skit på dem längre, då de haft fel tre gånger redan.

Men jag håller tummarna..

jag tror att du precis som jag får våra iPhones på Måndag-Tisdag ..

Senaste från tre: vi olyckliga satar so inte fick tummen ur röven förän efter datumen som står i internmailet, får vackert vänta ungefär 15 arbetsdagar till nästa försändelse. Detta enligt alan på Tres support. Dock ska den beställningen täcka alla bokningar dom har + mer.

Är det någon som beställt från Telenor som har fått några nyheter? Jag beställde min i tisdags (32GB/Svart), så jag lär ju få vänta ett tag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 11:26

okej, telia har tappat bort min fullmakt som jag lämnade i en teliabutik.
Jag beställde den 31 och lämnade den i butik den 6e.

suck

Nu sitter jag med min Halebop iPhone i handen! Amlände 07:26 i morse

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-14 12:00

Jag blev lurad av Tre-djäflarna igår och de skickade ut en 3G 8Gb som jag får på måndag... som ska åter med vändande post direkt. Samma pris som 3GS 16 Gb men det sade inte dumbruden som skulle kränga och jag kollade inte så noga, trodde "wow, jag får ett kanonpris"... ha! Nu får jag samma pris men en snabbare å vitare iPhone. Och bruden lär få reprimander. Väntans tider börjar NU.

Ursprungligen av PF:

Jag blev lurad av Tre-djäflarna igår och de skickade ut en 3G 8Gb som jag får på måndag... som ska åter med vändande post direkt. Samma pris som 3GS 16 Gb men det sade inte dumbruden som skulle kränga och jag kollade inte så noga, trodde "wow, jag får ett kanonpris"... ha! Nu får jag samma pris men en snabbare å vitare iPhone. Och bruden lär få reprimander. Väntans tider börjar NU.

Det här skrev du igår:

"Tjo! Jag sänkte mina telefonikostnader verkar det som, beställde en Pott 499 / 10 Gb data 8 Gb iPhone från Tre, betalar idag ca 550:- till uppåt 800:- (!!!) per månad för en K800i + mobilt bredband. Det mobila bredbandet sade jag upp, kommer anv iPhone som modem för sånt. Eller surfa direkt på den."

Du reagerade inte när du beställt en 8gb 3gs? ^^

Ursprungligen av PF:

Jag blev lurad av Tre-djäflarna igår och de skickade ut en 3G 8Gb som jag får på måndag... som ska åter med vändande post direkt. Samma pris som 3GS 16 Gb men det sade inte dumbruden som skulle kränga och jag kollade inte så noga, trodde "wow, jag får ett kanonpris"... ha! Nu får jag samma pris men en snabbare å vitare iPhone. Och bruden lär få reprimander. Väntans tider börjar NU.

Ska tjejen i sålde få reprimander för att de har samma pris på 3G 8GB modellen som 3GS 16GB?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-15 10:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Ska tjejen i sålde få reprimander för att de har samma pris på 3G 8GB modellen som 3GS 16GB?

Nej nej.. Tjejen ska få skäll för att PF inte förstår vad han köpte

Jag förstår inte hur man tror att man ska få en så populär produkt som iPhone, nästan omgående efter man beställt den. Kundtjänsterna gör ju så gott de kan och försöker verkligen svara på alla frågor och vill gärna ge positiva besked.

Om man nu är så nällad på en 3Gs så borde man ställt sig i butikskön. Eftersom det fanns både förköp och förhandsbokning, så säger det väl sig själv att de första batcherna redan var sålda innan de nådde operatörerna. Att sedan en och annan lyckats komma före i kön är beklagligt.

Gahhh är inte hemma den här veckan, och såklart!!

14 aug kl 07:37 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
14 aug kl 06:10 Stockholm, Sorterad
13 aug kl 21:00 Göteborg, Sorterad
12 aug kl 11:24 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Men har något skoj på måndag att se fram emot iaf Ska lära mig jailbreaka och grejer

Min status står som:
"14 aug kl 07:30Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren"

Betyder det att den är redo att hämtas? Eller är det bara så att Posten har skickat en AVI till mig och skickat ut telefonen till uylämningsplatsen?

Kolli borde vara 7070*********SE?

Ursprungligen av Accurate:

Min status står som:
"14 aug kl 07:30Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren"

Betyder det att den är redo att hämtas? Eller är det bara så att Posten har skickat en AVI till mig och skickat ut telefonen till uylämningsplatsen?

Kolli borde vara 7070*********SE?

Min kompis som jobbar på nån affär som har Post, så skickas avin ut samma dag som paketet ankommer till deras affär automatiskt, så bevaka sidan så borde paketet komma in snart

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-08-14 13:16

Nä, den är inte redo för att hämtas. Posten skickar alltid ut avi i förväg. Det ska stå att det har anlänt till serviceställe för att du ska kunna plocka ut den.

Kollinummer är helt random tror jag, mitt är 84*********SE

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 13:24

"I dagsläget vet jag ännu inte exakt när din order kommer att skickas ut till dig då vi inväntar leveransbesked från Apple. Leveranstiden är minst tre veckor. Vi hoppas så fort som möjligt få fram den exakta leveransdagen, men just nu är detta allt jag kan säga tyvärr. Din order är dock inlagt i vårt kösystem och skickas så fort leverans från Apple inkommer." från tre beställde 7/8

Min är nu mera i min hand har precis hämtat den från posten
alltå halebop beställde den 31/7 10.15 ungefär hämtade den idag.
slut för mig i denna tråd lycka till ni andra.

Hämtade ut min på Kolli-id:t på väg hem från jobbet. Men det visade sig ligga en utskickad avi i brevlådan också.

Ni som ringt 3 och fått status RELEASED .. har ni fått något Kolli-ID än ?

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-14 14:19

så, då har man den i sin hand, ska bara aktivera den. får se om bytet från halebop kntantkort till abonnemang görs i och med de eller när de bytet görs? Kommer surfabonemanget gå igång då med? sen vad händer med de pengar jag har innestående på kontantkortet, ja mycket frågor..

Ursprungligen av ibanez:

så, då har man den i sin hand, ska bara aktivera den. får se om bytet från halebop kntantkort till abonnemang görs i och med de eller när de bytet görs? Kommer surfabonemanget gå igång då med? sen vad händer med de pengar jag har innestående på kontantkortet, ja mycket frågor..

Dina frågor besvaras nog enklast av Halebop.

Ursprungligen av gotfredsen:

Ni som ringt 3 och fått status RELEASED .. har ni fått något Kolli-ID än ?

Nixpix....

Jag kan inte göra så mycket innan de porterat numret och skickat ut nytt SIM-kort...

Ursprungligen av CarbonSteel:

Jag kan inte göra så mycket innan de porterat numret och skickat ut nytt SIM-kort...

lite som ....

- Vad gör du ?

- Jag tittar på TV.

- Men TV:n är ju inte på?

- Nä men jag kan väll titta på den ändå?!

det här känns exakt detsamma som det gjorde när jag skulle få min MBP 17 inch antiglare som jag då hade väntat på i ca 3 MÅNADER från beställning till Leverans .....

För jag antar att det inte är så smart att aktivera den med det gamla kortet? Hur funkar det med köp via iTunes till telefonen då? Är de kopplade till SIM-kortets id på någotvis? (Ja, jag har itne haft någon iPhone innan).

Ursprungligen av CarbonSteel:

För jag antar att det inte är så smart att aktivera den med det gamla kortet? Hur funkar det med köp via iTunes till telefonen då? Är de kopplade till SIM-kortets id på någotvis? (Ja, jag har itne haft någon iPhone innan).

Du kan Googla men det skall inte vara några problem ... iPhonen är inte SIM låst utan operatörslåst .. din iPhone fungerar med alla Sim kort från samma operatör ..

Aktiveringen är endast en funktion som gör att du inte kan aktivera en telefon med en annan operatör .. När du sedan komplar in telefonen till iTunes och aktiverar den så kommer viktiga OPERATÖRS INSTÄLLNINGAR att laddas ner till din iPhone .. dessa inställningar lagras på den iPhone och inte SIM:et

Den stora skillnaden med iPhone och andra mobiler är att iPhonen inte använder SIM kortet direkt på samma sätt .. du kan importera dina SIM kontakter till din iPhone från ditt sim med du kan inte exportera som du kan på andra telefoner .. vilket är bra för iPhonens adress register är lååångt mer avancerad än vad som kan lagras på ett SIM kort ..

Så ja . koppla in din iPhone . installera operatörs inställningarna och titta och kör och när dit nya SIM kort kommer kör du på det ..

Bevaka tråden