Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-10 10:26

Fick just bekräftat att halebop kommer få in en leverans denna veckan, men de vet ej vilken dag eller när de kommer skickas.

Ursprungligen av ibanez:

Fick just bekräftat att halebop kommer få in en leverans denna veckan, men de vet ej vilken dag eller när de kommer skickas.

du vet inte vilka modeller det rör sig om ?
hatar detta väntande. nästan värre än att inte ha en alls faktiskt.

Ni som fått er order annulerad av halebop, hur har de meddelat er detta? Via mail eller?

Ringde själv och fick bekräftat leverans v33. Hade inget kollinr än så man kan ju inte vara helt säker. Men förhoppningsvis dyker det upp den här veckan. (Beställde den 31e)

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-08-10 11:17

CarbonSteel: japp via mail, dom har väl inte ens något nummer då det är ett internetbaserat företag, men kanske finns ett nummer nånstans.

Jag beställde först förra lördagen, och annulerade den ordern, sen ångrade jag mig och beställde igen på måndagenm, det sura är att jag ser att mitt ordernummer är 500+ diff gentemot det första ordernummret, alla 500 kanske inte är iphones men jag hoppas det inte påverkar så mycket

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-08-10 12:00

Mail från Telia:

Försäljningen har tagit oss med storm i form av ett enormt intresse för den snabbaste och mest kraftfulla iPhone hittills. Detta påverkar nu vår leveransförmåga och detta beklagar vi. Vi gör allt vi kan för att kunna leverera din och alla andras iPhone 3GS i tur och ordning, självklart så snart vi har fler iPhones att tillgå. Leveranstiden är för nya beställningar ca 3 veckor, men för dig som förbeställt så börjar din leverans att närma sig, som senast ska du ha din iPhone inom en dryg vecka.

Beställde 31/7 runt 18-tiden...Är väl bara glömma telefonen förrän i slutet på augusti, men går som på nålar varje dag IFALL att något skulle hända...Det enda som hänt är att Telia tagit kreditupplysning för abbonemanget, men inget syns på mina sidor eller sånt. Vill ju byta NU, pallar inte med SE X1 sega Windows Mobile längre.... Jag beställde ju den "snåla" varianten på 16GB, större chans att få den snabbare måntro? Kanske inte samma efterfrågan som på "storebror"

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-08-10 16:13

Just det, gällande mailat jag pejstade ovan. Jag la min beställning vid 13:00 den 31/7

vad har ni för ordernummer, som beställt från halebop? Jag beställde min 04/08 så mitt lär vara avsevärt högre än erat.. förhoppningsvis inte;)

Jag beställde min 31/7 och har fått svaret att telefonerna kommer att kunna levereras efter ca 4 veckor.
Ordernr. 250198

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-08-10 18:07

Ordernummer: 251 3** 3/8
Första ordernummret jag avbeställde: 250 828 - 1/8

Beställde svart 16gb från 3 den 6:e, fick detta till svar idag (de är iaf väldigt trevliga!):

"Tack för ditt mail!

I dagsläget vet jag ännu inte exakt när din order kommer att skickas ut till dig då vi inväntar leveransbesked från Apple. En kvalificerad gissning på leveranstiden är två veckor. Vi hoppas så fort som möjligt få fram den exakta leveransdagen, men just nu är detta allt jag kan säga tyvärr.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Vänliga hälsningar,
Joel
Onlinesales "

2502**
beställde 31/7 får väll se vad som händer och sker den här veckan.

2512**
beställde 2/8

Ursprungligen av CarbonSteel:

2512**
beställde 2/8

får hoppas för din skull att det inte bara är iphone 3gs

Beställde min den 1/8 från halebop, har mejlat dom flera gånger och dom säger att det är den leveranstiden som står på hemsidan, alltså "upp till 4 veckor"
Fan jag har också Iphoneabstinens

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-10 23:37

Även jag har nu beställt ett stycke guldbäbis! Vet inte riktigt hur lång tid Telenor har tänkt att ta, men jag har å andra sidan inte sådär fasligt bråttis. Vill dock inte vänta till pension!

Beställde 16 gb svart 31/7 kl 10 från halebop.
ordernr: 2501**

Ursprungligen av FiftyOne50:

Beställde 16 gb svart 31/7 kl 10 från halebop.
ordernr: 2501**

Beställde 10.20
Ordernr: 2502**

Åhnej, med tanke på vilken god tid halebop tar sig med den första leveransen, så vill jag inte behöva vänta till lev nr2.
:'(:'(

Ingen som får ut något mer utav halebops kundtjänst? Förövrigt tycker jag att både 3s och telias kundtjänst verkar bättre och trevligare.

Ursprungligen av andreas891210:

Ingen som får ut något mer utav halebops kundtjänst? Förövrigt tycker jag att både 3s och telias kundtjänst verkar bättre och trevligare.

Man får fan inte ut någonting av halebop förutom leveranstid 4 veckor.
Fy fan vad trött jag börjar bli.

Ursprungligen av robert76:

Man får fan inte ut någonting av halebop förutom leveranstid 4 veckor.
Fy fan vad trött jag börjar bli.

är det 32GB du beställt ?

Ursprungligen av gotfredsen:

är det 32GB du beställt ?

nej 16gb svart

Ni som beställt från tre.se innan den 3/8 .. beställde min den 1/8 och själv är jag lovad leverans på Fredag ..

.. hört något mer ?

Ursprungligen av gotfredsen:

Ni som beställt från tre.se innan den 3/8 .. beställde min den 1/8 och själv är jag lovad leverans på Fredag ..

.. hört något mer ?

Jag ringde dem igår men fick höra samma sak som tidigare, d v s de har ännu inte fått in någon leverans, den ska komma nu i veckan, men de vet inte när.

Jag hoppas bara inte att de börjar skicka ut på fredag, för då är jag screwed! Ska ju ändå upp till Sthlm, vore kul att ha något att fingra på vägen ner

Jag ska ringa dem idag eftermiddag igen för att höra, skriver här sen igen..

Ursprungligen av Specias:

Jag ringde dem igår men fick höra samma sak som tidigare, d v s de har ännu inte fått in någon leverans, den ska komma nu i veckan, men de vet inte när.

Jag hoppas bara inte att de börjar skicka ut på fredag, för då är jag screwed! Ska ju ändå upp till Sthlm, vore kul att ha något att fingra på vägen ner

Jag ska ringa dem idag eftermiddag igen för att höra, skriver här sen igen..

har du ringt igen ?

Ursprungligen av gotfredsen:

har du ringt igen ?

Japp, det har jag... Men samma sak som förut...

På västfronten intet nytt.

De har fortfarande inte fått in någon leverans.

Ringer imorgon igen..

Ursprungligen av Specias:

Japp, det har jag... Men samma sak som förut...

På västfronten intet nytt.

De har fortfarande inte fått in någon leverans.

Ringer imorgon igen..

ok

ringt idag igen .. nu är det Onsdag och en dag närmare

Är det någon, som beställt från 3 och blivit lovad leverans den här veckan, som fått sitt kolli-id?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-08-11 13:51

2 veckors väntetid

Ringde 3 igår då var det upp till två veckors väntetid på iphone om man beställer nu.

Bevaka tråden