Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Safari öppna filer direkt efter hämtning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-09 21:59

När jag körde Firefox kunde jag få det att t.ex öppna .torrent-filer direkt med Transmission men i Safari läggs den bara i listan och sen får jag öppna den själv. Finns det nåt sätt att styra vilka filer Safari ska öppna? Det finns en inställning, "öppna säkra filer efter hämtning" men den fungerar inte på .torrent-filer. Nån som vet om detta går att lösa då jag tycker det är smidigt om de öppnas själv istället för att jag manuellt måste göra detta efter hämtning?

Annars kan du ställa in att Transmission automatiskt ska öppna alla .torrent-filer som läggs i en katalog. Finns under Preferences -> Transfers -> Auto add

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-10 09:52

Tack för tipset. Fungerar dock inte som det har gjort på Firefox, antingen måste jag redan ha Transmission öppet för att det då ska starta eller så får jag som vanligt högerklicka på .torrent-filen och välja "öppna" i hämtningslistan. Störande att jag inte kan välja själv i Safari vilka filer som ska öppnas och inte bara bilder, ljud etc.

1
Bevaka tråden