Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna portar för Shakespeer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sett att det finns några liknande trådar, men inte hittat lösningen till mitt problem på några av dessa.

Jag får inte "Active-mode" i Shakespeer att fungera. Jag har en MacBook 2.1Ghz som ansluter via en Airport Extreme. Jag tror mig ha öppnat port 1412 på Airporten (via Airport-verktyg) genom att skriva:

Allmänna UDP-portar:
Allmänna TCP-portar: 1412
Egen IP-adress: 10.0.1.2 (den ip-adressen som datorn blir tilldelad av Airporten)
Egna UDP-portar:
Allmänna TCP-portar: 1412

Tyvärr så funkar ju inte detta. Jag anar att jag ska öppna porten i brandväggen i själva datorn också (?), men hittar inte var jag gör detta.

Har för övrigt provat "Port Scan" i "Nätverksverktyg", och där säger den att inga portar är öppna.

Tacksam för hjälp!

Ah, nu hittade jag vad jag hade gjort för fel. Det var i själva programmet (SP) som jag hade blandat ihop intern och extern ip-adress. Men nu är det fixat.

  • Medlem
  • 2009-08-21 11:16

Det låter som det påminner om mitt problem! Jag lyckas inte få portkopplingen att funka i Vuze (Azureus). Nu skriver du att det var i Shakespeer felet låg. Så, inställningarna du beskriver att du gjorde i Airport-verktyg är alltså riktiga? Så kan jag avskriva det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 16:01

Jag är också lite nyfiken, ingen av mina portkopplingar i min Airport Extreme fungerar längre. De fungerade i somras, men inte nu. Inget har ändrats utöver att Airportens mjukvara har uppgraderats, vet dock inte om problemet uppstod i samband med det.

  • Medlem
  • 2009-08-22 19:54

Det är förbluffande. Jag är Jobsevangelist vilken dag som helst, men det är ju rent nörd-svårt att få nätverksgrejorna att fungera! Jag misslyckades också igår med AFP i hemmanätverket. Hittar inga ledtrådar i Hjälpsökningar heller. Usch.

Vuze-problemet löste jag genom att byta till Transmission, som visade sig portkoppla automatiskt.

Jag har aldrig fått detta att funka. Finns det inget lätt sätt att öppna portarna i min AP extreme för shakespeer?

1
Bevaka tråden