Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Desktop Connection, Å-Ä-Ö fungerar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder Remote Desktop Connection emot en hostad CRM-lösning som rullar på en windowsserver. Vid anslutning med Remote Desktop Connection så tappar den Å, Ä, Ö.

Borde inte Remote Desktop Connection ärva det språk jag har på min dator?

Nej. Vi har tidigare trådar om detta. Experimentera med olika tangentbordsuppsättningar, tex svenska, engelska, pro, inte pro osv.

http://www.99.se/naetverk-saekerhet/226106-fjaerrstyra-min-imac.html
http://www.99.se/ovrig-programvara/217309-fjaerrstyra-mac-fran-annan-mac.html

(Varför länka till trådar om VNC? Jo, för att tekniken inuti Remote Desktop Connection är baserad på VNC). Nu antar jag att du menar Apple Remote Desktop Connection och inte Microsoft Remote Desktop?

Jo, det är Microsofts Remote Desktop Connection jag talar om. ( ARD funkar alltid bra. )

Det skumma är att på en terminalserver med Exchange och annat fungerar det bra. Men på en Navision server så får jag inte å,ä,ö att fungera. Supporten stödjer ju inte mac, så jag känner mig aningen förvirrad.

Har du experimenterat med olika tangentsbordslayouter här och där? Tex engelska här och svenska där och tvärtom? Rapportera det i så fall.

Testat oss fram och inser att terminalservern kör över alla inställningar i RDC. Måste ändra språk på servern. Ganska jobbig bugg.

  • Oregistrerad
  • 2009-09-20 17:11
Ursprungligen av Sweet_112:

Testat oss fram och inser att terminalservern kör över alla inställningar i RDC. Måste ändra språk på servern. Ganska jobbig bugg.

Det är väl iofs inte en buggt utan en funktion. På en TS server (om det är en sådan du kopplar upp dig mot) kan man tvinga på en användare vilka inställningar som helst utan att du kan göra något åt det. Detta gäller då självklart SAMTLIGA som ansluter sig till den TS servern oavsett om dom kör en mac eller windows RD klient.

Kan du inte ändra tangentbord på servern? Kommer du åt dom inställningarna?

1
Bevaka tråden