Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av filleokus:

Köpte en på fredagsmorronen, ett par minuter i 10, hoppas på att få den till veckan, borde ha varit en av de första :). Gick säkert 10-15 minuter innan det stod att dom var slut/försenad med 14 dagar/2 veckor, så jag hoppas på det bästa.

Jag har fattat det så att på de första är leveranstiden ca 14 dagar.

Ursprungligen av FiftyOne50:

Jag har fattat det så att på de första är leveranstiden ca 14 dagar.

Varför skulle det vara så? Menar du att halebop inte har några iphones i lager eller vad?

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2009-08-01 23:52

Hej allihopa glada som sitter snart med sina Iphones.

Jag sitter och funderar på vilket bolag jag ska beställa från, men jag har velat vänta lite så att man ser priserna.

Nu över till frågorna:

Ni som har köpt mobil från TRE, har dom brandat telefonen något? typ ful 3 logga på baksidan eller planet 3 i mobilen. Om dom har det så kommer jag inte att kunna köpa den från TRE utan får då skaffa den någon annanstans.

Kul och om priserna kommer att ändras till det mindre, när nyheten har lagt sig lite.
Kan ju inte vänta för länge, då kan man redan spara tills nästa kommer ut.

Men som sagt, hur verkar TRE telefonerna vara? Hur går det när man inte har 3g teckning?

Ursprungligen av filleokus:

Varför skulle det vara så? Menar du att halebop inte har några iphones i lager eller vad?

Läs i den här tråden:
nu-finns-det-inofficiella-priser-pa-halebop

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-02 11:54

Exakt så! Jag har mailat och klagat men bara fått spydiga svar nfrån kundtjänst, riktigt lågt. Jag menar att när man får ett mail från en ansvarig på halebop där de går ut med att de börar säla iphones den 31:a så betyder de också att man ska ha telefonen i lager då, annars får de tusan skriva förbokning, jag menar på att de är falsk marknadsföring! Svaret jag fick var att typ som sagt, de är stor efterfrågan på iphones. Daahhh, dom har ju tusan inte haft ett ända ex att skicka vad jag förstår, är detta lagligt verkloigen

Ursprungligen av filleokus:

Varför skulle det vara så? Menar du att halebop inte har några iphones i lager eller vad?

Ursprungligen av ibanez:

Exakt så! Jag har mailat och klagat men bara fått spydiga svar nfrån kundtjänst, riktigt lågt. Jag menar att när man får ett mail från en ansvarig på halebop där de går ut med att de börar säla iphones den 31:a så betyder de också att man ska ha telefonen i lager då, annars får de tusan skriva förbokning, jag menar på att de är falsk marknadsföring! Svaret jag fick var att typ som sagt, de är stor efterfrågan på iphones. Daahhh, dom har ju tusan inte haft ett ända ex att skicka vad jag förstår, är detta lagligt verkloigen

Huruvida Halebop hade någon telefon alls eller inte den 31:a vet jag inte. Men de börjar sälja produkten den 31:a även om det är leveranstid. Det är väl ingenting direkt ovanligt. Om inte annat så är det bara att titta på PrisJakt:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Huruvida Halebop hade någon telefon alls eller inte den 31:a vet jag inte. Men de börjar sälja produkten den 31:a även om det är leveranstid. Det är väl ingenting direkt ovanligt. Om inte annat så är det bara att titta på PrisJakt:)

Det är ju faktiskt rätt illa om det är så tycker jag, snudd på falsk marknadsföring. Eftersom det när jag köpte den stod att den skulle levereras inom 3-5 arbetsdagar och med tanke på att ingen förbokning har gått att göra från halebop så förväntade (förväntar fortfarande) jag mig att de ska levereras inom 3-5 arbetsdagar också.

Om dom aldrig hade några telefoner på lager så hade de väl kunnat sätta ut en badge eller dylikt redan från början som meddelande om detta, men nej, det hade inte gått, för då hade inget valt att handla från dem...

Angående andra butiker så har jag aldrig varit med om att någon har sagt att de ska leverera inom ett visst antal dagar, för sedan säga "oops, vi har visst inga varor, vänta en månad". Dålig stil av halebop tycker jag faktiskt :/..

Ursprungligen av BlackSmp:

Huruvida Halebop hade någon telefon alls eller inte den 31:a vet jag inte. Men de börjar sälja produkten den 31:a även om det är leveranstid. Det är väl ingenting direkt ovanligt. Om inte annat så är det bara att titta på PrisJakt:)

Om det är ok att göra så som Halebop gjorde hade tex Telenor kunnat med pompa och ståt två veckor innan de andra, sagt att man redan då sålde nya iPhone för att sedan meddela kunderna efter de beställt att leveranstiden är minst 14 dagar!!?

Ursprungligen av FiftyOne50:

Om det är ok att göra så som Halebop gjorde hade tex Telenor kunnat med pompa och ståt två veckor innan de andra, sagt att man redan då sålde nya iPhone för att sedan meddela kunderna efter de beställt att leveranstiden är minst 14 dagar!!?

Tja, eller säga att man har förhandsbokning av telefonen, låta folk anmäla sig och sedan säga att man inte har förhandsbokning... Det var vad Telenor gjorde...

Jag kan förstå att ni är irriterade på Halebop men om ni tror/tycker att det är olagligt/oetisk så anmäl dem till konsumentverket så får ni det utrett. Det är då större sannolikhet att det blir något av en sådana anmälan än att vi diskuterar det i detta forum.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 08:35
Ursprungligen av FiftyOne50:

Om det är ok att göra så som Halebop gjorde hade tex Telenor kunnat med pompa och ståt två veckor innan de andra, sagt att man redan då sålde nya iPhone för att sedan meddela kunderna efter de beställt att leveranstiden är minst 14 dagar!!?

Nej, det hade de inte, eftersom officiell lansering var den 31:e juli. Men Telenor har den som beställningsvara i sin webbutik och har så haft sedan lanseringen (möjligt att de precis i början hade lagerstatus: Få kvar i lager). Det beror ju lite på hur många som förhandsbokat. Men jag förstår att de som beställt via nätet och nu står utan (till skillnad mot de som köade och kom först ) är lite sura nu. Men det var en av anledningarna till att jag begav mig ner till närmsta Telia-butik. Ibland är det bättre att få något i näven, även om det kostar några kronor mer.

Okey gott folk, gå in på den här sidan :
https://www.flashback.info/showthread.php?t=973656&page=27

Ärligt talat, det är nu minst 50 personer som sitter i precis samma sits som mig, där Tre har sagt precis samma sak till varenda en.

Och jag har blivit så jävla äckligt trött på skiten!!

Imorgon ställer jag Tre mot väggen. Jag SKA ha ersättning för att folk fått gå före mig. Och övrigt folk som sitter i samma sits som mig borde göra samma sak.

Ringer imorgon till Tre och berättar sen för er hur det gått. Får jag inte som jag vill ber jag dem dra åt helvete!

Är helt obunden till dem, då jag fått mitt tidigare abb hävt pga fel på mobilen..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 22:23
Ursprungligen av Specias:

Okey gott folk, gå in på den här sidan :
https://www.flashback.info/showthread.php?t=973656&page=27

Ärligt talat, det är nu minst 50 personer som sitter i precis samma sits som mig, där Tre har sagt precis samma sak till varenda en.

Och jag har blivit så jävla äckligt trött på skiten!!

Imorgon ställer jag Tre mot väggen. Jag SKA ha ersättning för att folk fått gå före mig. Och övrigt folk som sitter i samma sits som mig borde göra samma sak.

Ringer imorgon till Tre och berättar sen för er hur det gått. Får jag inte som jag vill ber jag dem dra åt helvete!

Är helt obunden till dem, då jag fått mitt tidigare abb hävt pga fel på mobilen..

Oh god, vi pratar om en _TELEFON_

Ursprungligen av zappee:

Oh god, vi pratar om en _TELEFON_

Nej, vi pratar om sättet de behandlar kunder! Läs mellan raderna tack.

Ursprungligen av Specias:

Okey gott folk, gå in på den här sidan :
https://www.flashback.info/showthread.php?t=973656&page=27

Ärligt talat, det är nu minst 50 personer som sitter i precis samma sits som mig, där Tre har sagt precis samma sak till varenda en.

Och jag har blivit så jävla äckligt trött på skiten!!

Imorgon ställer jag Tre mot väggen. Jag SKA ha ersättning för att folk fått gå före mig. Och övrigt folk som sitter i samma sits som mig borde göra samma sak.

Ringer imorgon till Tre och berättar sen för er hur det gått. Får jag inte som jag vill ber jag dem dra åt helvete!

Är helt obunden till dem, då jag fått mitt tidigare abb hävt pga fel på mobilen..

Tror nog att alla operatörer prioriterar nya kunder före gamla

Ursprungligen av ill_chrill:

Tror nog att alla operatörer prioriterar nya kunder före gamla

Mjo, du har nog rätt i det du säger. Dock har det hörts (?) mest från Tre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-02 00:59

Modell: 16 Gb Svart
Från: Telia
När: 28/7

Jag ha sett många som frågat på telias blogg när man får sina förbeställda iPhones. Det svaret som jag sett mest av har varit att den första utskickningen av iPhones gjordes den 30:e och nästa skulle vara Torsdagen den 3:e. Men jag tycker att allting verkar snurrigt... I alla fall dök det inte upp någon iPhone den 31:a (dagen efter första utskicket enligt telia) så jag hoppas på att den dyker upp på måndag eller tisdag. Blir en aning avundsjuk på de som gick till butikerna den 31:a och fick den rätt i näven, men man väntar aldrig för länge... Eller, jo det gör man

Hallå allihopa. Ringde idag och pratade med Tre igen om hur det gick med min Iphone. Fick denna gången veta att jag inte kommer få telefonen nästa vecka. Utan det jag kommer få veta är när de får in nya lager.... Är det någon härinne som vet om Tre säljer dem ute i affär eller sköter de allt online?..

Modell: 16Gb Svart
Från: Halebop
När: 31/7 10:09
Leverans: Anges ej. Upp till 14 dagar stog det på orderbekräftelsen.

Ni andra som har beställt iPhone 3GS från Halebop, vilken tid bokade ni och vad stod det för leveranstid?

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-03 14:04

Modell: 16Gb vit
Från: Halebop
När: 31/7 09:57
Leverans: står ingen om de på bekräftelsen på min mail, men vill minnas de stod upp till 14 dagar på deras hemsida, hmm.. vilka ordernummer har ni ni fått, någon som beställt före mitt klockslag?

Ursprungligen av ibanez:

Leverans: står ingen om de på bekräftelsen på min mail, men vill minnas de stod upp till 14 dagar på deras hemsida

Stämmer. Det står på bekräftelsen i slutet av orderprocessen, men inte på orderbekräftelsen från Expresslogistik.

Okey, till alla er därute som beställt från Tre eller annan operatör men som ännu inte fått någon. För att de sagt att det varit strul med beställningarna etc. För det första, är ni nya eller befintliga kunder som beställt?

Jag undrar mest för att, tänk om de har tagit bort era beställningar (och även min, befintlig kund) från systemet för att göra plats för nya kunder som vill binda upp sig för tex Tre? Och att de skyller på överbelastning bla bla bla.

Det verkar som att Telenor gjort så. Läste någonstans att en kille ville skaffa sig en 3Gs inne i en butik. Försäljaren frågade honom om han var en ny kund eller befintlig, När säljaren fiick veta att han var en befintlig kund fanns inga 3Gs på lager. Kompisen som han hade med sig testade senare att ringa till den butiken som en ny kund och ville köpa en, och då fanns de i lager.

Jag tror mycket väl att operatörerna gör såhär, för att värva nya kunder, de befintliga är ju redan fast så att säga, så dem kan man strunta i för närvarande.

Vad tror ni om teorin?

Ha det gött!!

Det är fult om det är så... då skulle jag hoppa direkt...

Japp, det är det jag också vill göra, men samtidigt, nästan alla i familjen har Tre, och de vänner jag pratar med ofta har också Tre.

Men nog är det riktigt fult gjort. Men det är faktiskt inte en omöjlighet att de gjort såhär med mening. Jag har fått det till 5-6 andra (finns säkert fler) som beställt mellan 27-28e som fått sina beställningar borttagna. Om samtliga som beställt varit befintliga kunder tror jag nog faktiskt att min teori är sann.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 15:53

Jag beställde i onsdags och fick en avi idag!
TYdligen har den legat på avhämtningsstället över helgen så om jag hade hetsat loss och ringt hade jag väl fått den innnan helgen. men men

Ursprungligen av snigel1:

Jag beställde i onsdags och fick en avi idag!
TYdligen har den legat på avhämtningsstället över helgen så om jag hade hetsat loss och ringt hade jag väl fått den innnan helgen. men men

Vilken operatör beställde du ifrån och är du en ny kund för operatören?

Modell: 16Gb svart
Från: Halebop
När: 31/7 10.05

skickade en fråga till kundtjänst, dom sa 4 veckor. Har också för mig att det stog 14 dagar på denna då jag beställde.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2009-08-03 18:01

Modell: 16Gb, svart
Från: Telia
När: 090731

+4 veckors leveranstid, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 23:35
Ursprungligen av Janoz:

Modell: 16Gb, svart
Från: Telia
När: 090731

+4 veckors leveranstid, eller?

Precis, enligt Telia 4-5 veckor. Detta är värdelöst, jag tror jag lik gärna kan gå och sova sisådär något år och vakna upp och möjligen få se en 3gs framför mig, men det tvivlar jag stort på.

var lite sur och skicka ytterligare en fråga till halebop.
detta svar fick jag

Vi har inte 3GS på lager och leveransen från Apple dröjer pga stor efterfrågan

hycklare och banditer ffs.

Ursprungligen av robert76:

var lite sur och skicka ytterligare en fråga till halebop.
detta svar fick jag

Vi har inte 3GS på lager och leveransen från Apple dröjer pga stor efterfrågan

hycklare och banditer ffs.

Nu känns väl Halebop som mindre syndare än andra operatörer eftersom dom inte har lovat något i förtid. Dom har tom skrivit ut att leveranstiden är 4 veckor pga stor efterfrågan. Jag hade själv räknat med ett par veckors leveranstid eftersom det har varit brist på 3GS i hela världen. Gör väntan lite lättare, men inte lätt...

Bevaka tråden