Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad fick ni sålt eran iPhone 3G för?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 19:13

Tänkte att alla vi som säljer vår iPhone 3G nu inför den nya som kommer kan diskutera vilket pris man skall sätta på den och vad dem som har sålt har satt för pris

jag sålde min iPhone 3G 16 GB svart för 4400 som var 1 år gammal

köpte den totalt för

4195 + (69x18)

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-28 19:33

Hade bara en 2g men den gav jag bort till polaren till hans apple samling

4400 var inte illa! Grattis till det.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-28 19:48
Ursprungligen av Mattias Hedman:

4400 var inte illa! Grattis till det.

Nej, jag skulle säga på gränsen till hål i huvudet att betala så mycket för en ett år gammal telefon Men det är ju jag det..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 19:55

haha jag vet det är galet, de roliga är ju att den försvann direkt, la in annonsen 1,5 timmar senare såld.

tror folk värderar en olåst telefon högt alltså olåst utan hack osv

komiska var att jag la ut den på blocket, utan att skriva " inga byten"

fick tex förslag som dessa:

1. Ljudinspelningsstuff - typ för såna som gör musik
2. Ett gymkort på GBGs bästa och dyraste gym (antar han jobbade där)
3. En XBOX 360, playstation 2 samt en PSP + 500 kronor
4. En sprillans ny rakapparat + 1500
5. En moped i bästa kvalitet
6. Skambud " ok du får 2100, ok kompis?"

Ursprungligen av Esa:

haha jag vet det är galet, de roliga är ju att den försvann direkt, la in annonsen 1,5 timmar senare såld.

tror folk värderar en olåst telefon högt alltså olåst utan hack osv

komiska var att jag la ut den på blocket, utan att skriva " inga byten"

fick tex förslag som dessa:

1. Ljudinspelningsstuff - typ för såna som gör musik
2. Ett gymkort på GBGs bästa och dyraste gym (antar han jobbade där)
3. En XBOX 360, playstation 2 samt en PSP + 500 kronor
4. En sprillans ny rakapparat + 1500
5. En moped i bästa kvalitet
6. Skambud " ok du får 2100, ok kompis?"

Grattis!

Sålde du den me kartong? Grejen e att jag har haft bort ALLT förutom själva luren:tveksam:

När jag skulle byta upp mig från 2G till 3G fick jag min 2G såld för 3500 kr efter 2 dagar på blocket..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 20:30
Ursprungligen av minipod:

När jag skulle byta upp mig från 2G till 3G fick jag min 2G såld för 3500 kr efter 2 dagar på blocket..

inte illa gäller dock att göra det innan nya lanseringar tror jag då lär dem lär gå ner lavinartat i värde

Ursprungligen av Esa:

inte illa gäller dock att göra det innan nya lanseringar tror jag då lär dem lär gå ner lavinartat i värde

Det gjorde jag när 3G var lanserad, dock inte släppt i butik ännu.

Tänkte lägga ut min nuvarande 3G 8GB, köpt på releasedagen, i nyskick, låst till Telia, inte hackad eller nåt i den stilen för 3500. Vad tror ni om det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 20:37
Ursprungligen av minipod:

Det gjorde jag när 3G var lanserad, dock inte släppt i butik ännu.

Tänkte lägga ut min nuvarande 3G 8GB, köpt på releasedagen, i nyskick, låst till Telia, inte hackad eller nåt i den stilen för 3500. Vad tror ni om det?

inte helt omöjligt om du har alla saker osv, han som köpte av mig kollade mobilen riktigt hårt, var viktigt att den skulle se ny ut. men lås upp den för 300 det skapar mycket mer intresse , ett tips

Ursprungligen av Esa:

inte helt omöjligt om du har alla saker osv, han som köpte av mig kollade mobilen riktigt hårt, var viktigt att den skulle se ny ut. men lås upp den för 300 det skapar mycket mer intresse , ett tips

Tror att jag bara har öppnat kartongen en enda gång sen jag köpte den, har helt nya oöppnade lurar.. Det enda kan vara att det är en spricka på ca 1 cm i plasten där man laddar den.. Men någon bör köpa den 3500 känner jag.. Tack iaf

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-28 21:33
Ursprungligen av minipod:

Tror att jag bara har öppnat kartongen en enda gång sen jag köpte den, har helt nya oöppnade lurar.. Det enda kan vara att det är en spricka på ca 1 cm i plasten där man laddar den.. Men någon bör köpa den 3500 känner jag.. Tack iaf

Jag vet inte jag skulle inte betala 3500 för den. Jag köpte min 2g som då endast var 2 månader gammal med spräckt display för 500:- fungerade felfritt t.o.m när displayen var spräckt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 20:19

jag sålde med allt som man fick när man köpte den, kartongen har legat bara, inte en skråma på den, böcker o allt med så den såg som ny ut, har vart svinrädd om iPhonen med inte en enda repa på den, så den var ju fin kan man ju säga. Samt kvitton, de e med jätteviktigt då dem gäller vid allrisk eller reklamation som är i 3 år osv

kom ihåg det släng aldrig sådant! de sänker värdet, speciellt på apples saker där kartongen är en designpryl nästan.

Ursprungligen av Esa:

ang kartong mm:

kom ihåg det släng aldrig sådant! de sänker värdet, speciellt på apples saker där kartongen är en designpryl nästan.

Helt riktigt.

Om du kastar kartongen till en Philipsradio spelar ingen roll.
Men kastar du kartongen till Macen tappar prylen i värde.

Till min bärbara (och gummans) finns minsta platfolie-bit kvar.

Det känns ju mycket bättre kunna sälja den i kartongen än att lämna över den i en ICA-kasse.

Komiskt inslag: Kompisen skulle köpa en EEEEE-PC - han fick allt i en ICA-kasse i en enda röra. CD-skivan hade ngn ätit en middag på, kaffefläckar i hela manualen och skav och ingrodd skit på varenda sladd. Han vägrade köpa den - det kändes lite väl mycket Kalle Pundare som sliter ut en bilstereo med våld....

Sålde min 3G 16G på Tradera

Fick 4500 för den. 1 år gammal och fortfarande 3v kvar på låsningen till Telia!

=D

/Jonas

Men fasen vad segt det är att leva med "bara" en iPod Touch och en SE W880... 5v är max! Vill ha en 3Gs NU!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-28 20:49

2000 kr till min bror.. Fast affären är inte klar förens jag fått min 3GS.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-07-28 20:56

Vad tror ni om en olåst, Greklandsimporterad 16 Gb som fyller 1 år 1/9?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-28 20:57
Ursprungligen av CEk:

Vad tror ni om en olåst, Greklandsimporterad 16 Gb som fyller 1 år 1/9?

Lägg ut den för 4000 - 4500 och se hur det går. Annars är det ju bara att sänka priset..

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-28 21:15
Ursprungligen av nllub:

Lägg ut den för 4000 - 4500 och se hur det går. Annars är det ju bara att sänka priset..

Är de det här som kallas kartellbildning??? ;p

Sålde min 3G svart 8GB för 3500:- , säkert för biligt.
men den fick nog ett bra hem - i Gävle eller ngt sånt.

Allt i kartongen, lurarna aldrig använda och tror t om trasan var med...

Kändes som en bra kille, han köpte den via ombud och vi mötes ute på stan på burger King.

Blocket är ju känt för att locka till sig en del trähattar och jag tänkte faktsikt tanken att det blir nog en hel del "andel i Pizzaverksamhet" och "rakapparat + 1500" så jag körde via 99 här.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-29 12:32

Ser ut som folk nästan gör +-0 på att sälja sina telefoner, grymt bra i andrahandsvärde på iPhone.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-29 13:58
Ursprungligen av joakimo:

Ser ut som folk nästan gör +-0 på att sälja sina telefoner, grymt bra i andrahandsvärde på iPhone.

Jupp det är ju det eftersom skillnaden mellan en 3GS och en 3G inte är mycket om man pratar om medel Svensson. Dom kan ju i stort sett göra samma sak på telefonen med en 3G.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2009-07-29 19:36

2500kr + 12mån abb kvar a 12x539kr. fick jag.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 20:13
Ursprungligen av Skee^:

2500kr + 12mån abb kvar a 12x539kr. fick jag.

Ja, än är inte den siste id**ten född

Ursprungligen av Skee^:

2500kr + 12mån abb kvar a 12x539kr. fick jag.

hehe, oj oj då..

1
Bevaka tråden