Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ableton-träff/demo/jam i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eller varför inte köra en liknande kväll med reason 4 som tema?

PF: Ta gärna med en dator om du orkar, jag har bara snabbtestat demoversionen av Reason 4.

jag är 99-grön men dyker gärna upp med ässen full av rockärm.. passerar gullmars på vägen från jobbet. dock med bil isft tub. kan möta upp på stället ett par minuter efter 18 om nån pm:ar adress eller nummer. tar med en portabel superdator med live och en triggerfinger. mollackord i mjukisbralla passar fint till mina distade beats see ya
/calle aka dynamo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 20:06

jag har aldrig kört live och hade gärna fått en bra demo i trevligt sällskap. tyvärr passar inte dagen och tiden..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-01 21:01

Kan ni inte innan ni kör igång, stämma upp i ett:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa!

alá aretans demofilmer!!

Jag kan ju bara det där med pappersmusik. Men tänkte kanske slinka förbi och lyssna en stund. Systemet ligger ju på vägen också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 21:54

fm: Skulle man kunna få ett PM med ditt telefonnummer och adress till studion eller vart vi nu ska vara. Kanske inte hinner dit till 18 (även om jag ska försöka. Kanske f ö inte hinner dit alls, men vi får se...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 08:47

hörde ryktet från volle som dessvärre inte kan men jag ska representera honom väl.... ehum... tror jag

Följande har sagt att de kommer:

jag
dynamo
kallback
kottenkotten
PF
sodersten
zoria

Kommer eventuellt:

rydan
Valfrid

(det kommer bli trångt i lokalen.

Ni som inte vet hur jag ser ut kan hålla utkik efter någon med skägg, glasögon och snuva på Gullmarsplans tunnelbana.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 09:31

vem tar med sig bullarna?

Ursprungligen av Zoria:

vem tar med sig bullarna?

Jag kan köpa med mig kanelsnurror, eller kanske något mer studiovänligt ätbart? Vad har ni för kladdtolerans i lokalen FM? (När jag delade lokal med lite folk för hundra år sen var det aldrig nåt problem, det var en svinstia, men bäst att fråga, man vet ju inte...) Till snurror måste man ha kaffe oxå. Finns det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 15:50
Ursprungligen av dynamo:

Jag kan köpa med mig kanelsnurror, eller kanske något mer studiovänligt ätbart? Vad har ni för kladdtolerans i lokalen FM? (När jag delade lokal med lite folk för hundra år sen var det aldrig nåt problem, det var en svinstia, men bäst att fråga, man vet ju inte...) Till snurror måste man ha kaffe oxå. Finns det?

jag tänkte nog också ta med mig lite
men som man brukar säga finns det hjärtrum finns det stjärtrum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 15:46
Ursprungligen av dynamo:

Jag kan köpa med mig kanelsnurror, eller kanske något mer studiovänligt ätbart? Vad har ni för kladdtolerans i lokalen FM? (När jag delade lokal med lite folk för hundra år sen var det aldrig nåt problem, det var en svinstia, men bäst att fråga, man vet ju inte...) Till snurror måste man ha kaffe oxå. Finns det?

Hahaha! Snubblade på den här gamla tråden och när jag läste det här inlägget så log jag igenkännande. Kanelsnurror... ...svinstia... Jo, replokaler är sig lika.

Sen insåg jag ju vem Dynamo är och det var ju mig han delade den där svinstian med!
Bl.a. Men vi skyller på Slim, eller hur? Dynamo och jag, vi skulle aldrig stöka till det... O:-)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 11:13

Det var värst vad det blev tisdag snabbt! Får se om jag hinner med allt jag tänkt hinna... : (

Det finns kaffe, och det är inga problem med kanelsnurror.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 13:22

Faaaan vad gott alltså... jag tror jag måste MÅSTE komma Men jag tar bil jag med. Går ju inte att kånka 61 tangenter på tåg jö.

Det finns en VZ-1 att använda om du vill, så om du tar med ett MIDI-interface till datorn går det att använda. Finns till och med någon slags Casio-pianogrej med vägda tangenter som jag tror har midi ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 14:11

Just! Men jag tar med min Korg K61 så får vi se om den får plats. Tänkte ev sitta vid fikabordet om det går för sig, har med mina monitorer också (mini Fostex). Har inget midiinterface utan kör bara USBklavs mest. Ska ändå ha de här grejerna uppe i stan så jag bringar med allt i bajlen.

Förresten, MObajlen... jag har min på reparation på Tre och min adressbok är ytterst fragmenterad. Så om ni vill ringa mig är jag på 0731-502205. Väntar även på att Oberfunker ska ringa, han ska vara i stada. Eventuellt kan det här bli en pretty big 99hookup

Det finns en liten risk att jag dyker upp också.. jag får besked inom 2 timmar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 14:54

Chans, kanske till och med?

Risk för att det blir skittrångt alltså

Hur många kvadratmeter har vi att klämma in oss på?

Det är ganska så lugnt egentligen antar jag (om grabbarna/töserna inte byggt om en massa?).. men alla får inte plats i kontrollerrummet med de fina monitorerna iaf.

Ett av banden som repar där är runt 9-12 pers, så det går nog att klämma in alla i samma rum, men då blir det trångt. Men sprider man ut sig går det nog bättre.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 02:52

Tack för fint initiativ FM, kul att träffa alla å lattja lite. Fick superb Live-kurs av Rydan mot slutet

(Vi höll på tills sisådär 22-rycket).

Nä, om man skulle sova lite kanske?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 03:28

http://trig.com/bitley/media/album/5959

Två små R4-lekar, först: "Okej, nu gör vi lite drum'nbass!". Sedan. "Nudå?" "Sjuttitalsdisco!".
Rydan lade smaskig bassline på alster #2 å jag lade rhodesklink å trumpet. Volantiz å Valfrid valde trumpetljud. Zoria godkände trumpaket. Alster #1 var Zoria mer glad åt, "Fan PF! Du som bara gör gaymusik, nu minsann!". Thor fick bli Padda å Volantiz bestämde att det mesta skulle distas!

Ableton Live-prylen jag gjorde med Rydans hjälp läggs upp tomorrow, ev görs den klar!

(Edit: Ähfan, tomorrow är ju today, lägger upp den som den är!)

Alster#3: Testlajv. Jag sa: "Nä, nu blir det syntmusik!" när Volle å Zoria gått hem. Okej sa Rydan å Valfrid Rydan hjälpte till med att få Live att arra upp (i clipview). U-no60 på bas å Synth 1 på två fläskiga JX8P-aktiga soundz. Impulse på beat.

Senast redigerat 2007-10-03 03:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 11:13

hihi en härlig sammanfattning av gårdagens JÄTTE TREVLIGA tillställning! TACK fm mfl. mer sånt!

Ja knäppte några bilder som jag la ut på 99facebook. Det blev inte så bra, jag visste inte hur man ändrade slutarhastigheten. Suddigt med andra ord.

Tagga er själva om ni vill, eller säg till om jag ska ta bort något...

Trevligt att träffa er andra!

Ursprungligen av Valfrid:

Ja knäppte några bilder som jag la ut på 99facebook. Det blev inte så bra, jag visste inte hur man ändrade slutarhastigheten. Suddigt med andra ord.

Jaaaaaaaa! Automodernism! (inte för att jag har en aning om hur bilderna ser ut, har inte facebook).

Trevligt var det definitivt. Lustigt med kvällens klusterpedagogik också där alla stod framför sin eller någon annans bärbara dator. Som jag sade så går ju lokalen att låna fler gånger och letar man fram sånt som bord och något smidigt sätt att plugga in minitelesladdar så blir det kanske smidigare...

Så när kör vi nästa gång?

Ursprungligen av false messiah:

Automodernism!

Jo, det kanske det blir. Jag har aldrig riktigt förstått mig på fotomediet, men det verkar bli verkshöjd om man plåtar svart-vita bilder på nakna människor, som gärna ska ha någon slags mask på sig.

Bevaka tråden