Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live och MPD32?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2009-07-21 11:31

Alla ni som kör MPD32 med Live: hur har ni ställt in MPD:n?
Jag fick min igår och det var inte (för mig) självklart. "Sync" och "Remote" på vilken av alla MIDI in/out (finns tre out och två in att välja på)? Så vitt jag förstått så måste MPD:n vara master fr att note repeat ska funka....har inte löst det. Samma sak gäller tap tempo...har fått det att funka, fast bara för en kort sekund innan Live säger att den tappar kontakten.

Padsen är (som på alla Akaiprylar) lite stiffa i början. Min MPD16 har bättre pads men jag antar att man måste "break em in" innan de blir sköna att lira på?

Alla tips mottages varmt!

Citat:

Padsen är (som på alla Akaiprylar) lite stiffa i början. Min MPD16 har bättre pads men jag antar att man måste "break em in" innan de blir sköna att lira på?

Korrekt, min erfarenhet är just att de bara blir bättre och bättre med tiden

Jag fick inte heller note repeat eller synk att fungera. Inte klurat vidare på det för jag använder min MPD mer som en vanlig kontroller med Live som master. LiveLite preset mappar det mesta på ett bra sätt för mina behov.

Det enda stora problem jag haft var när jag skulle uppdatera firmware och lcd-displayen hamnade på max så allt blev oläsligt. Gick att återställa dock.

1
Bevaka tråden