Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lär dig grunden i Cocoa och Objective-C i en fri bok

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja tipsa om en bok som publicerats av CocoaLab. Den heter Become An Xcoder och riktar sig till de som vill lära sig programmera för Mac OS X i Cocoa och Objective-C med hjälp av Xcode men som inte kan något sedan tidigare. Den är dessutom helt fri att ladda hem och läsa.

CocoaLab

Har bara bläddrat igenom den lite snabbt och boken verkar lovande!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-08 14:26

Oh no, den verkar inte finnas kvar. Någon som vet om den finns cachad någonstans?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-07-08 14:55
Ursprungligen av myraz:

Oh no, den verkar inte finnas kvar. Någon som vet om den finns cachad någonstans?

Man behöver inte goolga. Dom har bara designat om siten så developer-länken fungerar inte längre. Klicka bara på CocoaLab-ikonen så löser det sig...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-16 12:41
Ursprungligen av frazze:

Man behöver inte goolga. Dom har bara designat om siten så developer-länken fungerar inte längre. Klicka bara på CocoaLab-ikonen så löser det sig...

Pinsamt av mig :confused:.

Men men, nu har jag läst en del i den och tycker att det är en av de bästa nybörjarböcker jag har läst. Alla andra nybörjarböcker jag har kollat i antar att du kan minst 3 andra objektorienterade programmeringsspråk.

Denna bok rekomenderas verkligen om man är nybörjare på riktigt. Annars så är den nog ganska så tråkig.

Den första träffen på Google ger resultat

http://www.cocoalab.com/BecomeAnXcoder.pdf

Vänligen sök alltid innan ni postar frågor

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2009-11-23 16:04

Tack, precis vad jag letade efter!

1
Bevaka tråden