Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande vid montering av skivavbildning: "Spill för Kodek"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Har plötsligt fått problem med att mounta dmg-filer.
Får felmeddeladet:
"Varning! Det gick inte att lägga följande skivavbilder på skrivbordet. Orsak: Spill för kodek"
I detta fall var det för senaste quicksilver men har sen ett par dagar tillbaka inte kunnat hantera några dmg, oavsett var det kommer ifrån. Får samma felmeddelande för alla dmg...

Nån som stött på samma sak? Finns det lösningar? Snälla hjälp mig isåfall
Jag bifogar bild på meddelandet.
Kör för övrigt 10.5.1

MVH
Andreas

jag har exakt samma problem, kommer du fram till en lösning vänligen meddela mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 18:53

Om ni ändrar till engelska. Vad blir felmeddelandet då? Tänker mest på "Spill för kodek"

Den har nog blivit korrupt vid nedladdningen eller uppackningen.

Ladda hem den igen och om Safari lägger till någon extra filändelse så ta bort den innan du monterar skivavbilden.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-07-14 23:57

Någon som har vet hur det har gått? Om det finns någon lösning?
Jag har samma problem...

Ursprungligen av LJB:

Någon som har vet hur det har gått? Om det finns någon lösning?
Jag har samma problem...

Vilken version av OS X kör du?

Gäller problemet bara en viss dmg-fil, eller alla?

Har du provat att hämta hem dmg-filen igen?

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-07-15 22:58

jag hade OS X 10.5.6 och problemet är alla dmg-filer jag laddar hem, inte dom jag redan har på hårddisken.

Jag installerade om OS X som en ren installation men det fungerar ändå inte..

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-07-16 00:20

Nu har jag löst det om det är någon som undrar och jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men; Tack PC!

Jag laddade hem den senaste OS X-versionen på min frus pc och förde sedan över den på en extern hårddisk. Kopplade in den i min Macbook och då kunde jag uppdatera OS X!

När det var klart så fungerade programuppdateringen i OS X och allt fungerar som det ska

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-15 15:37

Hjälpte en bekant med samma problem idag. Efter lite letande lyckades jag hitta att motsvarande felmeddelande på engelska var "codec overrun". Googlade på det och hittade folk som löst det genom att stänga av SPI Firewall i deras Netgear routrar.

Min bekant hade en Netgear router så jag stängde av det och vips så fungerade det att montera skivavbilder igen.

1
Bevaka tråden