Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari krashar på Blocket

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-11 20:30

Som rubriken säger. När Blocket har laddat ungefär halvägs (enligt den blå stapeln i adressfältet) så krashar sidan. Har provat att: ta bort nyligen installerade program. Startat om telefonen. Raderat cache, cookies. Inget hjälper. Har även provat annan webläsare. Gäller bara Blocket.se. Övriga weben funkar utmärkt. Någon som varit med om liknande eller har tips?
iPhone 2G , os 3.0 + redsnow
/A

Strykes --> (Funkar för mig med ipod touch med os 3.0 och safari.)

Ropade hej för tidigt. Får krash vid områdesval.

Senast redigerat 2009-07-11 22:53

Det händer för mig också. Jag har iPhone 3G med OS 3.0.

Områdesval ger krash

Får du upp sverigekartan och senare reklambannern. Jag har två flikar uppe och surfar med. Går in på Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad men FÅR krash när jag går vidare till skaraborg etc. Flikar kanske som krashar läsaren? Hur mycket minne har du kvar? Hur många flikar?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-11 23:07

7,1 Gb kvar. Har sparat blockets bokmärke så jag kommer direkt till där jag har valt län ( Sthlm). Testade att gå in på 1: a sidan ( den du refererar till), men den krashar också efter ha laddat ett tag ( ca. Hälften här med). Har provat med både 1 och flera flikar. Ingen skillnad???
"Rob" nämnde i tråden "safari 4 ute nu" att det i osx-safari kan ha att göra med ett trsigt typsnitt. Kan det va samma problem i telefonen?
/A

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-11 23:22

Samma här

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-07-12 02:27

Samma för mig med iPhone 3G + os 3.0.
Men prova Blocket.se det fungerar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-12 06:20

Provade mobilversionen o den fungerar utmärkt. Betydligt rappare & bättre anpassad (naturligtvis
Skönt o slippa all reklam.
Tack för tipset.
/A

Klockrent med mobilvarianten! Tack!

  • Medlem
  • Skara
  • 2009-07-12 22:11

Men jag vill använda den vanliga sidan också..
Man ska ju kunna använda alla vanliga sidor(åtminstone alla som inte kräver flash)..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-13 20:44
Ursprungligen av Lonley:

Men jag vill använda den vanliga sidan också..
Man ska ju kunna använda alla vanliga sidor(åtminstone alla som inte kräver flash)..

Rapporterat till Blocket?

Edit:

Okej, jag gjorde det själv.

Blocket kundservice skrev:
> OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)
>
>
> Hej,
>
> Teknikerna är medvetna om detta problem och jobbar på att lösa det.
>
> Med vänliga hälsningar,
>
> Niklas - Blocket.se Kundservice
>
> http://www.blocket.se/ | Sveriges största Köp & Sälj marknad

Så bara att avvakta.

T.o.m lättare än att starta en tråd här

Senast redigerat 2009-07-13 21:19
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-14 17:39

Bra jobbat Zapee.
Jag va så övertygad om att det rörde sig om ett fel i tetlefonen att jag inte ens tänkte tanken att rapportera till Blocket. Man lär så länge man lever.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-14 21:07
Ursprungligen av macmo:

Bra jobbat Zapee.
Jag va så övertygad om att det rörde sig om ett fel i tetlefonen att jag inte ens tänkte tanken att rapportera till Blocket. Man lär så länge man lever.

Eftersom det går att surfa på andra sidor så är det ju något skumt i Blockets kod

1
Bevaka tråden