Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ID CS 4 samlar inte ihop alla länkar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-11 12:16

När jag samlar i hop ett dokument för att skicka det till repro, så följer inte alla länkar med. Av 400+ länkar så samlas bara ca 160 länkar. Ingen varning om att något skulle ha gått snett, inga brutna länkar i länkpaletten. Någon som stött på detta problem?

Det är tydligen ett känt problem. Det finns en Adobe-tråd här.
Adobe Forums: InDesign CS4 Package/Collect for Output...

1. Har du filer med konstiga tecken i filnamnet (snedstreck etc)?
2. Har du uppedaterat CS4 till senaste version?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-12 22:09

Nej jag döper alltid filerna enligt de striktaste normer, inga mellanslag eller konstiga tecken. Har senaste versionen (engelsk).

En teori som finns i Adobe-tråden är att felet uppkommer i dokument man konverterat från CS3. Vill du ha en lösning ska du nog ge dig in i den tråden. Du får gärna rapportera här om det kommer något slutgiltigt svar i frågan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-06 10:41

Blää! Prolemet kvarstår, jag har inte lyckats lösa det. Sjukt frustrerande att de inte har lyckats lösa problemet på 5 månader.

Ursprungligen av sputnik:

Blää! Prolemet kvarstår, jag har inte lyckats lösa det. Sjukt frustrerande att de inte har lyckats lösa problemet på 5 månader.

Adobe lägger all kraft på CS5. Bara akuta buggar löses. Inget annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-17 17:59

Trist att det inte känns som ett akut problem att alla länkar inte följer med…

Jag har för mig att de påstår i sina releasnotes att det ska vara fixat i senare uppdateringar, stämmer inte det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-18 10:09

I ärlighetens namn har jag inte försökt med något större dokument på en stund. Jag tänkte att jag skulle ställa frågan för att slippa få reda på det när jag ska dra iväg allt till repron. Jag hoppas att du har rätt, Richard, och det låter väl rimligt att det skulle vara så.

Lite OT, när förväntas CS5 dyka upp?

Även om jag hade känt till ett sånt datum hade jag förmodligen varit förhindrad att säga det pga. av något NDA-avtal. Nu känner jag lyckligtvis inte till det, så jag slipper hamna i det dilemmat

Men rent allmänt brukar Adobes releaser ha cirka 1,5 år mellan sig och CS4 släpptes i september 2008, vilket skulle betyda att CS5 kommer någon gång under våren 2010. Alla rykten och liknande tyder också på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-18 11:53

Nä förstår det, tänkte mer i banorna i när det borde vara dags. Jag har tappat all tidsuppfattning och kommer inte ens ihåg när CS4 släpptes.

=:-D

Nu sitter jag bara med CS2, men en klassiker vad gäller tappade länkar är att de berörda bilderna ligger på klippbordet, inte arbetsytan. Då ignorerar InD dessa bilder vid paketering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-20 22:45

Dessvärre är problmet länkar som ligger i dokumentet och inte på klippbordet.

1
Bevaka tråden