Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med låtsortering (iPod Touch G1)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-02 22:06

Det har uppstått ett problem i sorteringen bland min musik i min iPod Touch Första generationen. Nu har det helt plötsligt blivit så som det blir med låtar som börjar med "The", som till exempel "The Number of the Beast" sorteras under bokstaven N eftersom man inte räknar med The.

Nu har det istället blivit så att alla låtar som börjar med "A" eller "An" flyttas också. Det konstiga är att låtarna ibland får en egen bokstavskategori i mitten av den andra bokstavens. V och W håller också på och krånglar. Se dem bifogade bilderna nedan.

Någon som vet hur jag kan lösa detta? Helst utan att återställa iPoden..

/ Niklas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-02 22:26

Jag tror att min gör samma sak. (G2 dock) särskilt irriterande när man är nere på V/W och snurrar eftersom den sorterar dem helmysko :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-02 22:38

Ja, riktigt irriterande är det! Ingen uppdatering eller nåt har det varit heller så jag vet inte vad det kan bero på, helt plötsligt började sorteringen va så här :/

Om du hittar nån lösning får du gärna säga till, tills vidare får vi hoppas på att någon annan kan hjälpa oss

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-03 16:03

Det får vi verkligen !
Jag har dock en fråga till Dig. Hur har du gjort för att ta PrintScreen på iPoden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-03 16:57

Tryck på Home- och låsknappen samtidigt så blinkar bilden till (vitt) och printen sparas i sparade bilder

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-03 18:29

Coolt Ska genast pröva

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-03 18:30

Tack så mycket (Det tog några försök innan jag fattade att man inte skulle hålla inne knapparna, men iaf ;P)

så här såg det ut hos mig, byt bara språk till engelska så ska det gå bra

Edit: ipoden är inte jailbreakad, även om det ser så ut på batteri logan.
jag har återställt den, så det spelar inte någon roll.

Senast redigerat 2009-06-06 13:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-07 01:24

Byter du bara språk? Funkar inte för mig i så fall.

ja, det är det enda jag gör. men det går inte att byta tillbaka, då blir det likadant igen.
mysko helt enkelt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-07 18:37

Min "bryter" när titlarna kommer till "VÅ". Där t.ex. Vår tupp är död... skulle varit börjar istället W*** och när alla på W är klara så kommer "VÅ".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 16:10

Problemet löste sig när jag uppdaterade till 3.0, nu är sorteringen nästintill som den var innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-10 19:01

Min sortering funkar nu. Dock, finns inte W med i listan till höger... där man kan "snabbskumma" mellan bokstäverna.. Någon som vet om det går att fixa?
Byter jag språk till engelska så försvinner istället åäö...

1
Bevaka tråden