Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förra över information från 2G till 3GS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-04 21:51

Jag har tänkt följa denna guiden:
http://www.99.se/1789777-post5.html

Ursprungligen av jonasolof:

på problemet att ersätta en 3G med 3GS:

http://support.apple.com/kb/HT2109

På PC kan aktivering/sync trassla om man inte har senaste version av Net framework från windows update. Då får man en varning: Apple Mobile device Service has encountered a problem and needs to close.

mycket text.......

Jag har tänkt göra detta på min 3GS nästa vecka. Har ett litet problem dock, innan jag drog in 3.0 (hade tidigare 2.2.1) så hade jag ett program som ändrade mitt operatörs namn till vad jag ville. Det följde med när jag drog in 3.0 och gjorde en restore på telefonen. Jag är rädd att det kommer vara likadant på min 3GS men jag vill hemskt gärna spara min sms/mms.
Om det programmet (finns dock inte kvar i cydia nu så kan inte ta bort det) följde med i en restore efter en backup är jag rädd att mer gamla saker som inte behöver följa med kommer föras över till min 3GS. Går detta att lösa på ett smidigt sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 11:25

Otur, vill du ha bort det programmet får du börja om på nytt.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-05 13:16

Så det finns inte ett enda program i typ cydia eller appStore som kan hjälpa mig med detta?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-06 22:03

Ingen som vet om det finns en lösning på mitt problem då jag verkligen vill ha en ren iPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 09:40
Ursprungligen av Exstaz:

Ingen som vet om det finns en lösning på mitt problem då jag verkligen vill ha en ren iPhone.

Nej, sök lite själv.

Det går att backupa bara SMS t.ex om det är nu dem du ska ha med dig.

1
Bevaka tråden