Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-06-24 08:47
Ursprungligen av theplague:

Nej.

Ok, hänvisa gärna till var du läst det!?

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4326

Spännande.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-24 01:25

Problemet för oss då, är att 3GS verkar sälja sjukt bra. Så då får vi kanske vänta ytterligare. Men det är tvärtyst från operatörerna och deras sk. nyhetsbrev.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Problemet för oss då, är att 3GS verkar sälja sjukt bra. Så då får vi kanske vänta ytterligare. Men det är tvärtyst från operatörerna och deras sk. nyhetsbrev.

Ja, vilket kan göra en lite orolig att det skulle bli förseningar. Men förhoppningvis har Apple muskler att producera i en rasande takt.

I övermorgon är det lanseringen i Österrike, Austrailen, Belgien, Irland, Japan och Nederländerna. Då lär det väl rapporteras ifall det finns gott om telefoner eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 10:37

Det här verkar spännande också:

http://iphonejtag.blogspot.com/2009/06/ramdisk-key.html

Vågar inte riktigt hoppas än, men det ser ljusare ut för mig. Köpte en okontrakterad (men AT&T-låst) 3G S på releasedagen i fredags på Apple Store i Palo Alto. Nu väl hemma i Sverige är det en ganska dyr och klumpig iPod Touch om inte jailbreak kommer :-).

Det intressanta i det fallet är, och det är iClarified inne på i artikeln ovan, att om man bara får jailbreak på 3GS så talar mycket för att man också kan låsa upp den med Ultrasn0w, för det är samma baseband-version som i 3.0 för iPhone 3G.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-24 22:19

Priset för en obunden 3GS i Belgin är €575 för 16GB modellen. Med dagens kurs skulle detta innebära 6500 kr. Låter väl ganska rimligt, då telia tar 5995 för 3G. Kanske inte helt fel gissat att priset blir oförändrat och således lär abonnemangen bli snarlika.

Hmmm märkligt då euro-priserna var desamma över hela Europa för förra modellen, och priset för 16gb-modellen är 619 i Italien, d v s €40 över det belgiska priset...

Är det ett konfirmerat pris?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-24 23:34
Ursprungligen av scooterbabe:

Hmmm märkligt då euro-priserna var desamma över hela Europa för förra modellen, och priset för 16gb-modellen är 619 i Italien, d v s €40 över det belgiska priset...

Är det ett konfirmerat pris?

Jag hittade det i köp-ipone-utomlands-tråden. Försäljningsstart på Fredag.

http://www.99.se/1787755-post1324.html

Och la just märke till att i Juli så kommer även tre i Italien att sälja iPhone 3Gs:

http://www.tre.it/public/home.php

Pris saknas, men med abonnemang kommer den att starta från 0€. Vilket är tämligen ointressant eftersom det inte finns någon möjlighet att vinna mot mobiloperatörerna, och i slutänden kommer man ha betalt telefonen flera gånger om jämfört med bästa erbjudande obundet på marknaden...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 00:54
Ursprungligen av scooterbabe:

Och la just märke till att i Juli så kommer även tre i Italien att sälja iPhone 3Gs:

http://www.tre.it/public/home.php

Pris saknas, men med abonnemang kommer den att starta från 0€. Vilket är tämligen ointressant eftersom det inte finns någon möjlighet att vinna mot mobiloperatörerna, och i slutänden kommer man ha betalt telefonen flera gånger om jämfört med bästa erbjudande obundet på marknaden...

Direkt från källan!

http://iphone3g.mobistar.be/en/index.cfm

//Rob

Underbart Robo-X !!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-27 09:11

Jag raderade min tråd om erfarenheter av den 3GS jag köpt eftersom en deputy tyckte att en sådan tråd inte var lämplig. Själv tycker jag att en blandad tråd som denna som till stor del handlar om var och när man kan köpa en 3GS blir ointressant för den som vill ha feedback på hur användarna tycker om den och därmed själv vill kunna ta beslut om köp av denna dyra telefon.

Kontentan: 3GS såldes aktiverad och laddad, i butiken bekräftade man att varje sålt ex funkade genom att stoppa in ett simkort som kunden lämnade fram. De brydde sig inte om vilken operatör. Således ingen aktivering i iTunes för 3GS sålda av Mobistar inledningsvis.

Kompassen funkar även vid kraftig lutning, det gör den mycket användbar.

Makro funkar bra, man kan fotografera tidningstext och sedan förstora den för att läsa.

Youtube laddar mycket snabbt. Att surfning går fortare med 3GS visar ett diagram som jag tyvärr inte kan lägga in här för i den ruta som kommer upp när jag ska bläddra fram bilden som sparats i min dator så vägrar funktionen browse att fungera.

PS diagrammet finns¨på den här sidan:

http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=126720&whichpage=2

enklare: surf med 3GS går tre gånger snabbare än en 3G med OS 3.0 och tolv gånger snabbare än en 3G med OS 2.2.1. Palm Pre är lika snabb som en 3G med OS 3.0 och T-mobile android är ungefär hälften så snabb som en 3G med OS 3.0. Men en snabb bordsdator laddar sidor tolv ggr snabbare än 3GS.

Hur som haver så är skillnaden påtaglig vid surf.

Har kollat att fuktmarkörerna i hörtelefonuttaget och vid sidan av flatkontakten i botten är vita. Mkt viktigt att skydda hörtelefonuttaget mot fukt, en regndroppe som råkar falla in och så kan det bli totalförlust om något annat händer och telefonen behöver lämnas in för reklamationsåtgärd. Tror att policy ändrats vad gäller garantiåtgärd och fuktindikering - vore bra att ha det i 3GS FAQ

Skulle vilja ha en plugg tilluttaget som kan fästas på hörtelefonsladden vid behov.

Senast redigerat 2009-06-27 13:41
Ursprungligen av jonasolof:

Jag raderade min tråd om erfarenheter av den 3GS jag köpt eftersom en deputy tyckte att en sådan tråd inte var lämplig. Själv tycker jag att en blandad tråd som denna som till stor del handlar om var och när man kan köpa en 3GS blir ointressant för den som vill ha feedback på hur användarna tycker om den och därmed själv vill kunna ta beslut om köp av denna dyra telefon.

OT: Jag tycker idén om en sådan tråd inte är helt dum. I alla fall fram till 3GS kommer ut i Sverige, sen blir den nog värdelös. Men fram tills dess kan det ju vara intressant att ha en tråd där man kan fråga folk som faktiskt har 3GS om olika saker...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-27 13:47
Ursprungligen av Adrian B:

OT: Jag tycker idén om en sådan tråd inte är helt dum. I alla fall fram till 3GS kommer ut i Sverige, sen blir den nog värdelös. Men fram tills dess kan det ju vara intressant att ha en tråd där man kan fråga folk som faktiskt har 3GS om olika saker...

Missförstå mig rätt. Den officiella tråden fyller sin funktion, det visar väl >240 inlägg. Men jag skulle föredra att att ha en separat tråd där man skriver om 3GS så som den funkar eller inte funkar för användaren. Starta gärna en sådan.

En annan sak om klistrad FAQ för 3GS. Det kanske vore bra med en separat tråd där medlemmar kan föreslå sånt som borde vara med i FAQ, annars blir den klistrade tråden snart också oöverskådlig. Jag har redan tappat bort länken till hur man låter 3GS ta över identiteten och innehållet från 3G, typisk FAQ grej.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-27 11:56

Fast, sånt funakr ju att ta i denna tråd, eftersom just den diskussionen självdör efter ett tag.
Personligen är jag bara irriterad över den bristfälliga informationen från operatörerna om när de räknar med att kunna tillhandahålla telefonen. Ja, egentligen något livstecken som helst hade varit av intresse. Man är ju helt dum i huvudet som blir irriterad över att det saknas nyheter om iphone varje gång man loggar in på 99.se

Någon som fått Tre's nyhetsbrev angående 3G S? Stod dock inget man redan inte visste, men alltid bra att man får något när man väl satt upp sej på deras nyhetsbrev:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-30 13:03
Ursprungligen av Halloojj:

Någon som fått Tre's nyhetsbrev angående 3G S? Stod dock inget man redan inte visste, men alltid bra att man får något när man väl satt upp sej på deras nyhetsbrev:)

Var en länk på det nyhetsbrevet som gick ut på att man skjutsades över till deras sida för att anmäla sig till nyhetsbrevet. Totalt meningslöst utskick. De som fick det har ju redan skrivit upp sig på listan. fattar inte hur de kan vara så slöa.

Ursprungligen av djdisc:

Var en länk på det nyhetsbrevet som gick ut på att man skjutsades över till deras sida för att anmäla sig till nyhetsbrevet. Totalt meningslöst utskick. De som fick det har ju redan skrivit upp sig på listan. fattar inte hur de kan vara så slöa.

Ja klickade nyss på den också, trodde först att det inte gick, men fan va man blev besviken, antar att dom inte fått någon info än eller så har det med slöhet att göra som du säger:D

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-06-30 15:23

Läste precis på telia hemsida att de hade prissänkt den gamla 3G:n. Vet inte om detta är nya uppgifter eller ej ;p Tror det var den här länken: https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone_prissankt_pw.product

Take care!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-30 22:14
Ursprungligen av enge:

Läste precis på telia hemsida att de hade prissänkt den gamla 3G:n. Vet inte om detta är nya uppgifter eller ej ;p Tror det var den här länken: https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone_prissankt_pw.product

Take care!

Trött blir man...

Priset för en 16GB är således
200x24 mån + 1kr = 4801 kr och då ingår Surf Alltid i 6 månader, värde 414 kr

Dvs 4400 kr för en iPhone 16GB 3G

Jobbig läge om nya 3Gs blir mycket dyrare...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-30 16:07

blir ju i slutändan 4800:- för telefonen då kan man ju lika gärna punga ut 6000:- eller vad nu 3GS kan hamna på i slutändan då den är klart mycket bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-30 17:27
Ursprungligen av Exstaz:

blir ju i slutändan 4800:- för telefonen då kan man ju lika gärna punga ut 6000:- eller vad nu 3GS kan hamna på i slutändan då den är klart mycket bättre.

675 euro ggr aktuell kronkurs plus fyra procent mer i moms kommer att hamna över 7.000 spänn

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-30 17:51

Lite för att spä på eventuella rykten, jag fick idag höra att en trolig lansering skulle vara den 17:e Juli (ber om ursäkt om det redan nämts tidigare i tråden). Notera dock att jag fick höra detta av en vän som i sin tur har en vän på Telia som hade nämt detta.

Och den kedjan av kontakter gör egentligen detta påståendet ganska värdelöst eftersom det inte går att backa upp det med någon fakta. Dock tänkte jag bara nämna datumet för att jag har för mig att det varit några spekulationer om att även den 17:e Juli skulle vara lanseringsdag för iPhone 3GS (det kan ju visa sig att Telenor har korrekt information om det datum de angav (9:e Juli) i sitt pressmeddelande och den 17:e bara gäller Telia. Jag låter det vara osagt).

Skall bli intressant att se vilken dag det blir, vore kul med den 9:e som det gissats och tolkats vilt om redan, men den 17:e funkar med (då går jag på semester ;D ).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-30 18:01
Ursprungligen av Exstaz:

blir ju i slutändan 4800:- för telefonen då kan man ju lika gärna punga ut 6000:- eller vad nu 3GS kan hamna på i slutändan då den är klart mycket bättre.

Jag är inte så säker på att 3Gs kommer att kosta ens i närheten av 4800 kr. De 6000kr du nämner är vad Telia tar för 8GB-versionen av iPhone. 3Gs 16GB kommer att bli dyrare än så.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag är inte så säker på att 3Gs kommer att kosta ens i närheten av 4800 kr. De 6000kr du nämner är vad Telia tar för 8GB-versionen av iPhone. 3Gs 16GB kommer att bli dyrare än så.

En 32GB kan inte hamna på ett pris över 7k för vem lägger 8-9.000 kr på en telefon ?
Jo jag men Nej.. för att det ens skall vara värt att byta från sin 3G tror jag 7000 kr är saftigt nog, du är ju snart uppe på priser mot vad du får en Macbook Pro!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-30 21:35
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag är inte så säker på att 3Gs kommer att kosta ens i närheten av 4800 kr. De 6000kr du nämner är vad Telia tar för 8GB-versionen av iPhone. 3Gs 16GB kommer att bli dyrare än så.

Det är 8bg mer minne men en som jag använder inte telefonen för att spela musik/film. Det har jag en separat spelare för. Jag har telefonen för att ringa och göra allt annat den stödjer. Jag tror inte att 3GS 16gb kommer hamna över 7000kr så jag anser att betala max 2200:- extra för att få en "top of the line" telefon, som faktiskt har allt som dagens mobiler har vilket 3G inte har inte är så mycket.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-30 19:19

Samsung Omnia 8910 - 7400 kr utan abb.
Nokia N97 - 6400 kr
SE Aino - ???? kr (förmodligen i samma härad)

Sen har vi då Apple, som vet att de kan ta betalt för sina produkter. 8000 kr är nog inte ett helt orimligt pris för en 3Gs 32GB, eftersom det står Apple på den

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-30 22:51

varför skulle nya iphonen bli dyrare när inte apple tar mer betalt för den????

Ursprungligen av ibanez:

varför skulle nya iphonen bli dyrare när inte apple tar mer betalt för den????

Så har jag också resonerat. Inte för att Telia eller de andra operatörerna måste följa Apple priser, Telias priser beror ju på vilka abonnemang dom erbjuder till telefonen. Men Apple gjorde en grej av att priserna är samma som tidigare, så jag tror gärna dom ser att operatörerna också fortsätter med samma priser. Man får anta att Apple fortsätter ta samma pris av operatörerna som tidigare (annars är dom ju riktigt fula).

Bevaka tråden