Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt säkra webbsidor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis skaffat en Powerbook/Leopard och kommer inte åt min jobbmail längre som finns på en https-adress. Funkar inte med vare sig Firefox eller Safari (senaste versionerna). Med min gamla iBook/Tiger kommer jag åt sidan så det kan inte vara modemet. Har min firewall inställd till Allow all incoming connections. Jag läste i en annan tråd att det kan vara att port 443 inte är öppen. Hur kommer jag åt den? Jag kan inte så mycket om datorer så om någon har svar måste det formuleras enkelt.

För att utesluta.. Testa tillfälligt att stänga av brandväggen o se om det fungerar då.

Allt jag vet om min brandvägg är det jag kan se i System preferences - Security - Firewall. Där finns tre alterntiv: Allow all incoming connections, Allow only essential services och Set access for specific services and applications. Jag kan inte se att jag har möjligheten att stänga av och på. Får ingen ledning av informationen i Help heller.

Kan det här ha att göra med någon inställning i System preferences - Network - Advanced - Proxies eller System preferences - Sharing?

Jag puffar den här tråden eftersom problemet kvarstår. Finns det ingen här som haft liknande problem och vet vad det kan vara?

Allow all incoming connections betyder att brandväggen är av.

Tack, då vet jag att det inte är brandväggen...

1
Bevaka tråden