Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Desktop problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-30 01:51

Hejsan!

Jag har ett jobbigt problem med Apples Remote Desktop 3.2. Det fungerar utmärkt i det interna nätverket, men när jag ska ansluta utifrån fungerar det inte. Då dyker detta felmeddelande upp:

Observe Computer

Connect failed because Remote Login is not Enabled on ”XX-XXX-XXX-XXX”. 

Disable the ”Encrypt all netword data” security setting or try enabling Remote Login in 
the Sharing Preferences on ”XX-XXX-XXX-XXX”.

Fjärrinloggning är aktiverat.
Som router har jag en Time Capsule. Jag har öppnat alla portar som ska ha något med Remote Desktop att göra enligt http://support.apple.com/kb/TS1629.

När jag sitter på jobbet med min bärbara macbook kan jag genom att klicka på:
Gå => Nätverk
Nå mina datorer hemma. Jag kan både browsa dem och aktivera skärmdelning. Förvisso helt underbart, men jag vill verkligen att detta även ska fungera med Remote Desktop.

Har jag missat något? Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-30 12:11

Löst!

Skriv gärna hur du löste det. Kan ju va bra för framtida sökningar om andra får samma problem.

Jag får varken Remote Desktop eller VNC att fungera varken internt eller externt på nätverket och jag har en Extreme som router så om någon skulle kunna skriva ihop en guide om hur man får det till att fungera så skulle jag vara tacksam!

1
Bevaka tråden