Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande att meddelandefältet kommer mitt i sidbrytningen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag retar ihjälp mig på att halva meddelandefältet radbryts...

Det innebär att jag måste flytta ut min mus utan scrollhjul till marginalen och dra ner fönstret ett par centimeter.

Se skärmdump för illustration av vad jag menar.

En lösning skulle vara att "samla ihop" designen över meddelandefältet något och eventuellt flytta vb-kod till höger om meddelandefältet.

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-04-23 13:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Jag retar ihjälp mig på att halva meddelandefältet radbryts...

Det innebär att jag måste flytta ut min mus utan scrollhjul till marginalen och dra ner fönstret ett par centimeter.

Se skärmdump för illustration av vad jag menar.

En lösning skulle vara att "samla ihop" designen över meddelandefältet något och eventuellt flytta vb-kod till höger om meddelandefältet.

Eller skaffa en skärm med högre upplösning:D

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-23 14:41

Håller med Scooterbabe, det är för mkt ovanför. Det blev lite bättre när topbaren minskades i höjd men man måste fortfarande scrolla ganska mkt för att kunna se Sänd-knappen på en PB15" med 854 höjdpixlar.

Ett sätt är att bredda textinmatningsfältet och minska det några rader på höjden. Det är ganska mkt luft till höger och det blir dessutom mer 'wysiwyg'.

Snälla! Gör något åt detta! Jag irriterar ihjäl mig att behöva flytta handen till musen hela tiden...

Skulle inte 768 pixlars höjd vara en schysst referens till att meddelandefältet skall kunna rymmas utan att radbrytas inom?

Snälla - säg att ni tittar på det åtminstone

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-30 08:28

Jag håller fortfarande med dig scooterbabe!

och om Martin hade lust att byta ut '<<' och '>>' mot 'Föreg.' och 'Nästa' i sidnavigeringen så hade det vart guld!

Jag kör 1600x1200 - har inte upptäckt problemet

Det här är saker som vi kan fixa - vi håller dock på att jobba med andra större uppdateringar till version 3.5 av 99mac.com som tar mycket tid. "sen" kan jag titta närmare på dom där grejerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-30 09:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Jag kör 1600x1200 - har inte upptäckt problemet

Det här är saker som vi kan fixa - vi håller dock på att jobba med andra större uppdateringar till version 3.5 av 99mac.com som tar mycket tid. "sen" kan jag titta närmare på dom där grejerna.

Har du inte kvar PBG4an?

Ingen brådska... vad får vi se för spännande i v3.5 då?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-04-30 10:11

Jag upplever det som väldigt störigt att rutan är "halv". Jag kör 1600x1200, så jag slipper scrolla, men ni kan väl bredda den ändå?

Scooterbabe: jag ser på din dump att du har samma problem som jag hade i början, att sidor och objekt hamnar typ 20 pixlar snett ned år höger. Jag slängde Safari-prefsen och la in ny Safari Enhancer, sen var det löst.

Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Scooterbabe: jag ser på din dump att du har samma problem som jag hade i början, att sidor och objekt hamnar typ 20 pixlar snett ned år höger. Jag slängde Safari-prefsen och la in ny Safari Enhancer, sen var det löst.

Visst ja - det glömde jag att rapportera, har väl vant mig... Trodde det hade med cell spacing eller nåt att göra men får testa med prefsen först - tack för tipset!

1
Bevaka tråden