Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP, ju mer scrollande desto mer rött blir det

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-06-23 20:03

Tja!

Alltså nu är min MBP lite vrång, ju mer jag scrollar på samma ställe ju rödare blir det.

Spelade in en film, typ 40mb och seg server men iaf för den som orkar:

http://www.rogatio.com/transfers/Safari004.mov

Har gjort allt men går inte bort, tempen är under kontroll också, vad kan vara fel?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-23 20:28

"Har gjort allt"? Kan du vara mer specifik?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-23 20:36

Verkar väldigt konstigt. Men om man tittar på filmen så andra gången du ska visa att det blir rött så tycker jag den börjar skifta färg redan innan du börjar tokscrolla.

Alltså du scrollar ner lite på sidan sen en liten paus och då börjar den skifta innan du börjar scrolla upp och ner. Kanske bara som det ser ut. Så antingen reagerar den bara du sätter fingrarna för scrollning eller så skämtar du med oss

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-06-23 20:46
Ursprungligen av bolle:

"Har gjort allt"? Kan du vara mer specifik?

Nja det kanske var överdrivet, typ startat om datorn, låtit den svalna till rumstemp, jao det är nog allt

Ursprungligen av Kajan:

Verkar väldigt konstigt. Men om man tittar på filmen så andra gången du ska visa att det blir rött så tycker jag den börjar skifta färg redan innan du börjar tokscrolla.

Alltså du scrollar ner lite på sidan sen en liten paus och då börjar den skifta innan du börjar scrolla upp och ner. Kanske bara som det ser ut. Så antingen reagerar den bara du sätter fingrarna för scrollning eller så skämtar du med oss

Jao den börjar skifta lite lite när jag scrollar vanligt, behöver inte tokscrolla för att fenomenet skall uppstå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 20:48

Haha, det låter som ett jäkligt intressant problem. Händer det oavsett vilka program du kör (i bakgrunden)? Och händer det oavsett scrollningsriktning?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-23 21:10

Hade liknande problem på min Power Mac G5 2,0 GHz, 2004, den gången var det grafikkortet som var trasigt.
Som tur var så jobbade jag själv som mactekniker med garantiservice så jag beställde ett nytt kort och så var saken biff.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-01-18 15:15

Extrem longshot men ingen som är en såndär snubbe som inte kan slänga något och råkar ha denna kvar?

Ursprungligen av x-per:

...råkar ha denna kvar?

Vilken?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-01-18 15:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken?

Filmen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-18 15:47

Jag har eller har haft samma problem i Mail.app.

Färgerna inverteras i takt med scrollandet. Det är alltså linjärt med "mängden" scrollande.

Det var ett tag sen jag upplevde det. Det försvann helt plötsligt utan att jag gjort något speciellt.

MBP 5.1.

Har lagt en fråga ang. detta här: http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/215187-konstiga-faerger-mbp.html

1
Bevaka tråden