Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jabra BT3030, 3G-iPhone 3.0 kan inte ändra volymen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis uppgraderat min iPhone 3G 2.2.1 till 3.0 vilket gick hur smärtfritt som helst. Nu kan jag äntligen lyssna på musik och folk hör vad jag säger i headsetet dvs Jabra bt3030. Ett litet problem kvarstår, jag kan inte styra volymen när jag lyssnar på musik, varken på telefonen eller headsettets knappar. Detta gäller bara vid podlyssnande, inte när jag ringer!

Någon som har en lösning?

Ursprungligen av KaptenMikki:

Någon som har en lösning?

Nej

Verkar vara så pga saknad av den funktionaliteten, se Macworld-artikel

Nej, volymen skall du kunna styra på headsetet, så står det ju i artikeln. Det är skip/forward o s v som inte fungerar.

Men volymen funkar inte, det bara blippar och så låter/hackar det som om man gör "fast forward" när man trycker på plus- eller minusknappen. Pilknapparna funkar som sagt inte heller men det är inte lika irriterande på en skala...

Liten korrigering, efter en del testande så kan jag faktiskt ändra volymen från rätt högt till in-i-he....e-högt på ett otroligt obehagligt sätt. Knapparna reagerar inte som man förväntar sig dvs en stegvis följsam ökning/minskning utan man får trycka länge och under tiden hackar och blippar det. och när det blir för högt så tar det en stund att få ner volymen igen. Värdelöst!

1
Bevaka tråden