Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Coda - Lägga till "ord" i syntax mode?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kunde såklart inte motstå frestelsen att köpa Coda nu när det var 50% rea och allt. Tyvärr verkar jag kunna fler (läs andra) syntax, funktioner o.s.v. än programmets "ordlista". Går det att lägga till sånt manuellt på något smidigt eller i alla fall semi-smidigt vis?

Vore ju sjysst om man kunde få ut max av autocompleten när man har ett program på på de flesta andra sett verkar vara strålande bra!

Och! När jag ändå frågar, går det att i samma veva på något sätt få olika färg på olika html-taggar?

  • Medlem
  • 2009-05-30 12:44
Ursprungligen av Roby Falkén:

Tyvärr verkar jag kunna fler (läs andra) syntax, funktioner o.s.v. än programmets "ordlista". Går det att lägga till sånt manuellt på något smidigt eller i alla fall semi-smidigt vis?

Programmets syntax modes finns definierade i applikationen

Coda/Contents/Resources/Modes/

Om du redigerar någon av dessa filer så kommer de skrivas över nästa gång programmet uppdateras. Egna ordlistor ska istället sparas i

~/Library/Application Support/Coda/Modes/

Jag lyckas inte hitta några fördefinierade syntax modes, "Coda/Contents/Resources/Modes/" tycks inte finnas. Det vore ju fördelaktigt om man kunde bygga på en existerande istället för att behöva sätta sig och göra en egen från grunden, men det kanske är så man måste gå till väga?

1
Bevaka tråden