Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det står "waiting for iphone" och inget händer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-05-22 13:45

Håller på med upoplåsning av min teleofn men problemet är att när jag uppdaterar firmwaret till 2.2.1 så står det "waiting for iphone" hur länge som helst och ingenting händer. vad skall jag göra???

Vad för iPhone?
Vilken guide?
Vad har du gjort exakt?
NÄR står det "waiting for iPhone"?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-05-22 14:46

det är en iphone 2g och jag har inte använt någon speciell guide utan endast tänkt uppgradera och låsa upp den med guickpwn.
den ligger nu i recovery mode och när jag kopplar in den till itunes, trycker på shift+restore och sedan tar jag fram programvaran 2.2.1 men sedan när den håller på och den förbereder iphonen för uppgradering så funkar det bra, sedan kommer apple loggan upp på telefonen och en rektanglisk ruta nere i skärmen där den laddas, alltså vita delen täcker upp mer och mer i rektangeln (laddar), sedan när den har laddat helt färdigt så händer ingenting och det står "väntar på iphone" i itunes. ngt förslag på vad jag ska göra?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-05-25 21:02

vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-05-28 21:11

plz help me!

1. Kör den här guiden från början: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1880
2. Testa på en annan dator+plattform(vad kör du nu?)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-05-28 22:24

har tyvärr testad detta på både vista och leopard utan några vidare resultat

Ursprungligen av joonis:

har tyvärr testad detta på både vista och leopard utan några vidare resultat

Ja då kan vi ju börja med att säga att Vista(skulle tom kunna misstänka att det var här ditt fel med iPhonen uppstod) ska man hålla sig borta ifrån. Helt och hållet.
Testa på en XP-dator: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1880

När du körde i Vista: Var det på en mac? Bootade du om och valde Vista i så fall, eller körde du via Parallells/VMware?

Ursprungligen av henkebarn:

När du körde i Vista: Var det på en mac? Bootade du om och valde Vista i så fall, eller körde du via Parallells/VMware?

Vista har visat sig skapa massa sådana här problem även från PC.

Ursprungligen av theplague:

Vista har visat sig skapa massa sådana här problem även från PC.

Jag tänkte på USB-drivrutinerna fr.o.m 10.5.6 som gjorde jailbreak svårare. Detta är ett problem även i Windows om man kör via Parallels och VMware, för då styr OS X fortfarande portarna. Bootar man om är det inte så.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 00:00
Ursprungligen av henkebarn:

Jag tänkte på USB-drivrutinerna fr.o.m 10.5.6 som gjorde jailbreak svårare. Detta är ett problem även i Windows om man kör via Parallels och VMware, för då styr OS X fortfarande portarna. Bootar man om är det inte så.

USBn är fixat i10.5.7 så nu fungerar DFU modus igen direkt även när iPhone är inkopplat till Macen.

//Rob

1
Bevaka tråden