Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UFO på Google Maps?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-04-21 15:04

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=61.21213,16.603142&spn=0.003896,0.009978&t=k&z=17

Kolla det vita strecket!

Om jag får gissa så tror jag att det är en meteorit som de fått med. Det hade kunnat vara en iridium-satellit, de går lågt och syns även dagtid, men då borde de inte fått med hela strecket, så långa slutartider kör de nog inte med.
Flygplan är det ju inte heller, de syns ju också på Google Maps, men som flygplan då, inte sådär skarpa streck.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-05-24 15:41

Längre söderut finns samma sträck. Jag röstar på bildskarv. Tråkig, jag vet.

Nänänänä, jag håller på UFO. Det är killarna jag pratar med varenda lördag!
Vi käkar svampar ihop och har massa skoj.

Roligaste de vet är att sticka upp 2m långa prober i rumpan på kossor...
Fan vet vad de ser men...

Senast redigerat 2009-05-25 23:07
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-05-25 11:13

Aha! Det där strecket upprepas en massa gånger, lätt förflyttat i sidled. En skarv tror jag inte det är för man ser saker även i skarven, det borde man ju inte göra i så fall. Skada i optiken på satelliten?

Jag tror Bollman är inne på rätt spår när han säger att de inte kan ha så långa slutartider, inte ens så att en metorit hinner göra så långa streck. Röstar på bildskarv.
Vet inte vad de använder för verktyg för att lägga ihop bilderna, det sker säkert med något som normalt ska klona över eventuella skarvar, därav att det syns något även i vissa av strecken.

1
Bevaka tråden