Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP eller Epson?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2003-04-24 13:22

Är det någon som har eller har testat en multifunktionsskrivare av märket HP eller Epson? Jag tänker framför allt på HP PSC 2110 eller 2210 och Epson CX3200 eller CX5200. Fungerar de bra med Mac och MacOS?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 13:36

Har testat flera kombinationsskrivare från HP. Funkar hyffsat med Windows men kan inte rekommenderas för Mac OS X. Buggiga och långsamma skrivarprogram, och gigantiskt stora och klumpiga, även på pc-sidan. Skannerfunktionen är skit, men skrivaren är rätt snabb och klarar vanliga utskrifter. Vet ingenting om Epsons kombinationsmaskiner. Min rekommendation är att du köper en produkt från Canon istället, och skyr kombinationslösningar som pesten.

Jag är inte riktigt så pessimistisk som Mondo ang kombo-lösningar.

Jag har själv en HP 1220 (alltså en 1200 med en scanner/kopiator-överdel) och den funkar fint med min Mac. Utskrifter från OS X är inga problem men programvaran som medföljer är till OS 9 så om du ska scanna så kanske du behöver köra det därigenom. Kopiatorn är det förhållandevis väldigt bra kvalité på.

Det dåliga med just den här modellen är att det inte är flatbed så du kan bara kopiera/scanna enskilda papper, inte böcker och liknande.

Lite slö kan man väl tycka att den är också men den har plats för extra minne om man tar det problemet på stort allvar.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 23:23

Har använd Hp office 6110 i två månader nu, tyvärr endast under Win 98
med allt vad det innebär i buggar och dyl.
men som multimaskin är jag nöjd med den.

1
Bevaka tråden