Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkhjälp för kontakter

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska till att synka min mobil med datorn och föra över alla kontakter och nummer. Men jag har en adressbok med en MASSA kontakter jag INTE vill ha på mobilen. Kan jag vid synkningen välja vilka jag vill kopiera över, eller tar den alla automatiskt? Vill inte prova först och inse att det inte går, och sen få sitta och manuellt deleta hundratals kontakter från telefonen...

Senast redigerat 2008-12-10 18:35

Absolut. Du kan skapa en grupp med kontakter i Adressbok och sedan välja att bara synka den gruppen med telefonen.

Du kan ju i isync ställa in att bara synkronisera kontakter med telefonnummer.

Ah, det låter bra. Tack för det. Hade blivit jobbigt annars. Kvarstår ett problem, dock. När jag kollar i adressboken (har synkat med min D600 minst en gång) så finns för min tjej t.ex. bara en mailadress, inte hennes nummer. Vilket jag har på mobilen. Då undrar jag ju genast varför inte numret finns i adressboken, då jag vet att jag synkat mobil och dator flera gånger?

OBS! Det har inträffat en personlig katastrof för mig nu. Alla mina kontakter på min gamla telefon försvann efter synkning med datorn via iSync. Alla kontakter är nu borta, vartenda nummer. Telefonen är tom. Och inga nummer finns, precis som tidigare, i adressboken. Hur i h-vete är detta möjligt??! Det här är en katastrof för mig, är numren borta är mitt liv i spillror, det är inget skämt!

du valde fel knapp på vägen.. riktigt surt. Det kommer upp en förfrågan om varifrån information ska tas vid första synk, har jag för mig

Nja, det gjorde aldrig det vad jag minns, det hade jag nog fattat i så fall. Jag ville ju att det skulle gå från mobil till dator såklart. Ja, det är ett j-la öde alltså...fick ta ledigt imorrn för att försöka pussla ihop livet så gott det går. Kalendern rök ju också. Bajs. iSync verkar väldigt knepigt må jag säga, vette fasen om man vågar sig på synkning nån fler gång ... vill ju inte att detta ska hända igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 07:20

kan inte låta bli att undra hur livet såg ut innan mobiltelefoner och adressböckerna... på den gamla goda tiden då man faktiskt kom ihåg telefonnumrena...

Med rätt inställningar så är iSync riktigt bra men det gäller såklart att välja vilken information som är relevant och ha tungan i rätt mun.

Ja, jag går härmed tillbaka till penna och papper...

Finns ju faktiskt ingen möjlighet att vara säker med iSync, jag kan inte (vad jag ser) ställa in så att jag VET att den synkar från mobil till dator första gången. Så jag vågar inte prova detta igen.

Endast Alla kontakter i iSync

Hej!

Jag har sedan länge en Nokia 6210 Navigator som jag synkar med iCal och Adressboken. De har funkat helt underbart tills nyligen.

Nu kan jag bara "välja" att synka eller inte synka kontakter och då är det "Alla kontakter" som gäller. Jag har flera olika grupper, både manuella och automatiska i Adressboken. Ingen dyker upp i iSync.

Jag använder Nova Medias plugg.

Finns det några förslag på lösing här?

Lev väl
//tm

1
Bevaka tråden